اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

"طارق الهاشمی" از کردستان حملات تروریستی در عراق را هدایت می‌کند

خبرگزاری فارس: یک نویسنده عراقی از اقدام معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق در کردستان مبنی بر اداره حملات تروریستی در این کشور خبر داد و گفت که تشدید حملات تروریستی در کشور پس از صدور حکم بازداشت هاشمی، بر این امر صحه می‌گذارد.

"طارق الهاشمی" از کردستان حملات تروریستی در عراق را هدایت می‌کند

به گزارش فارس، خبرگزاری "النخیل" در مقاله‌ای به قلم "حمید الشاکر" نوشت که "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس جمهوری عراق حتی در منطقه کردستان نیز حملات تروریستی در مناطق مختلف در عراق را هدایت می‌کند.

این مقاله با تیتر «طارق الهاشمی حملات تروریستی را از کردستان اداره می‌کند» به بررسی پرونده معاون اول رئیس جمهور عراق می‌پردازد و در آن آمده است: تداوم حملات تروریستی در مناطق مختلف عراق، بیانگر درست بودن ادله‌های موجود علیه هاشمی و متهم بودن او در حملات تروریستی در عراق است. زیرا این امر تصادفی نیست که به محض صدور حکم بازداشت او از سوی دستگاه قضایی عراق، حملات تروریستی در مناطق مختلف عراق، تشدید شد.

همچنین فرار او به منطقه کردستان دلیل دیگر درست بودن این اتهامات است.

نویسنده در ادامه تاکید می‌کند: هاشمی تنها برای فتنه‌انگیزی میان منطقه کردستان و دولت مرکزی در بغداد به کردستان پناه برده است. زیرا به خوبی می‌داند که پناهنده شدن به کردستان پیامدی جز تشدید تنش میان بغداد و این منطقه به همراه نخواهد داشت و این همان چیزی است که او به دنبالش است. دلیل پناه بردن عناصر تحت فرمان او به اردن و سایر کشورهای عربی منطقه نیز چیزی جز ایجاد کینه میان بغداد و این دولت‌ها نیست. افرادی مثل "الداینی"، "حارث الضاری" و "الجنایی" نیز درست به همین دلیل به کشورهای دیگر پناهنده شدند و از آنجا اهداف تروریستی خود در عراق را دنبال می‌کنند.

این در حالی است که عراقی ‌ها امیدوارند که این توطئه هاشمی ناکام بماند و رهبران کردستان فریب آن را نخورند و با تحویل دادن او به دستگاه قضایی عراق، بازیچه دست هاشمی نشوند و اجازه دهند که پرونده او مجرای قانونی خود را طی کند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول