اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ایاد علاوی در گفت‌وگو با فارس:

"طارق الهاشمی" آماده حضور در دادگاه عراق است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر پیشین عراق حکم قضایی علیه طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق را سیاسی قلمداد کرد و تلاش کرد که برای نجات هاشمی دستگاه قضایی این کشور را زیر سوال ببرد.

"طارق الهاشمی" آماده حضور در دادگاه عراق است
به گزارش فارس، اخیرا تحولات عراق پس از حکم دستگیری طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق وارد فاز جدیدی شد. فهرست العراقیە بە ریاست ایاد علاوی پس از صدور حکم دستگیری "طارق الهاشمی" درپی افشای همکاری او با تروریست‌ها، حضور در دولت و پارلمان عراق را تحریم کرد و عملا وارد کارشکنی برای شکست دولت نوری المالکی شده است.
 خبرنگار فارس در بغداد با ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه  مصاحبه‌ای را انجام داده و نظر وی را درباره تحولات جاری در این کشور جویا شده است.

علاوی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره صدور حکم طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق، در اقدامی فرافکنانه سعی کرد که این حکم را سیاسی قلمداد کند. 
وی مدعی شد: مشکل آقای طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق یک مشکل سیاسی است نە قضایی ، کسانی در داخل حکومت عراق سعی دارند وی را بە هر نحوی شدە از صحنە سیاسی دور کنند.

در حالی که معاون اول رئیس‌جمهور عراق که در پی افشای همکاری‌هایش با تروریست‌ها و دخالتش در انفجار تروریستی پارلمان عراق و صدور حکم بازداشتش به منطقه کردستان گریخته و حاضر نیست برای اثبات بی گناهی خود در دادگاه حضور یابد، علاوی ضمن رد این اخبار اعلام کرد که وی آمادە است کە در دادگاە از خود دفاع کند و بی گناهی خود را اثبات کند.
 
نخست وزیر پیشین عراق بار دیگر استقلال قوه قضائیه این کشور را برای نجات یک متهم زیر سوال برد و مدعی شد که ما از عدم استقلال دادگاەهای عراق شکایت داریم و معتقدیم دادگاە با این حال کنونی نمی تواند بە طور عادلانە قضاوت کند.

علاوی که در دولت نوری المالکی حضور دارد و  چندین وزیر و معاون وزیر در اختیار فهرست العراقیە است، تلاش کرد دولت کنونی را که با مشارکت تمامی گروههای سیاسی این کشور تشکیل شده ، دولتی "غیرمشارکتی" معرفی کند که به زعم وی تنها از سوی یک شخص ادارە می شود و همە تصمیم های مهم بر عهدە اوست.

رئیس فهرست العراقیه در پاسخ به سوالی درباره مداخلات ترکیه در امور داخلی عراق بدون اینکه نامی از آنکارا به میان آورد با روی آوردن به کلی گویی گفت: ما خواستار استقلال عراق هستیم، بارها اعلام کردەایم هیچ کشوری نباید در امور داخلی عراق دخالت کند و مداخلە در امور داخلی از سوی هر کشوری محکوم است.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول