اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

احتمال بازگشت وزرای العراقیة‌ به کابینه بغداد/الهاشمی مصونیت قضایی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ائتلاف ملی عراق در پارلمان بغداد بازگشت نمایندگان فهرست العراقیة به جلسات پارلمان را اقدامی در جهت صحیح خواند و با بیان اینکه در چند روز آینده احتمالا شاهد بازگشت اعضای فهرست العراقیة به قوه مجریه خواهیم بود؛ افزود: اعضای العراقیه با بازگشت به پارلمان فهرست خود را از فروپاشی کامل نجات دادند.

احتمال بازگشت وزرای العراقیة‌ به کابینه بغداد/الهاشمی مصونیت قضایی ندارد
"خالد الأسدی" نماینده ائتلاف ملی عراق در پارلمان بغداد در گفت‌وگو باخبرنگار بین‌الملل فارس بازگشت نمایندگان فهرست العراقیة به جلسات پارلمان را اقدامی در جهت صحیح خواند و افزود: بازگشت نمایندگان به پارلمان امری طبیعی است زیرا مردم نمایندگان را به منظور پیگیری امور خود انتخاب کردند و بر نمایندگان است که به وظیفه خود مبنی بر حضور فعالانه در پارلمان عمل کنند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال بازگشت وزرای العراقیة‌ به کابینه و از سر گرفتن وظایف خود گفت: احتمال می‌دهم که در طی چند روز آینده شاهد بازگشت اعضای فهرست العراقیة به قوه مجریه خواهیم بود و معتقدم که چنین تصمیمی به مثابه اقدامی در جهت صحیح به شمار می‌رود که می‌تواند زمینه برگزاری گفت‌وگوهای جدی و مفید بین گروه‌های سیاسی را مهیا سازد.

این نماینده بارز پارلمان عراق، خروج از بحران سیاسی فهرست العراقیة را یکی از دلایل بازگشت اعضای نمایندگان آن به پارلمان خواند و افزود: اگر نمایندگان العراقیة به پارلمان باز نمی‌گشتند ممکن بود که فهرست مذکور به صورت کامل از هم می‌پاشید و به زیر گروه‌های کوچکتری تبدیل می‌شد. در حقیقت با چنین اقدامی فهرست العراقیه را از فروپاشی نجات دادند.

وی با اشاره به بحران موسوم به اتهامات دست داشتن طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق در برخی عملیات تروریستی، دستگاه قضایی را مرجع اصلی رسیدگی به اتهامات الهاشمی خواند و افزود: هیچ کسی جز دستگاه قضایی صلاحیت ابراز نظر درباره این اتهامات ندارد ما نیز منتظر نتایج تحقیق و بررسی دستگاه قضایی درباره اتهامات هستیم و مرجعی بالاتر دستگاه قضایی وجود ندارد.

الاسدی با بیان اینکه الهاشمی از مصونیت قضایی برخوردار نیست،‌ تاکید کرد که در قانون اساسی عراق تنها نمایندگان مجلس از مصونیت قضایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه موضاع رسمی سیاسیون عراق درباره پرونده طارق الهاشمی همچنان تاکید بر لزوم رسیدگی به اتهامات است، گفت: اتهامات الهاشمی یک موضوع کاملا قضایی است و هیچ معامله و مذاکره‌ای به منظور دور زدن آن صورت نمی‌گیرد. تاکید می‌کنم تنها دستگاه قضایی می‌تواند این موضوع را فیصله دهد.

این نماینده بارز پارلمان بغداد با اشاره به افزایش عملیات تروریستی در برهه زمانی اخیر در کشورش، تروریست‌ها، مزدوران رژیم بعثی و مزدوران آمریکا را عامل این عملیات برشمرد و افزود: دشمنان ملت عراق که نمی‌خواهند روند سیاسی بغداد جان بگیرد از هیچ تلاشی برای بر هم زدن امنیت و کشتار مردم انجام عملیات تروریستی فرو گذار نمی‌کنند تا بدین وسیله کشور را به سمت هرج و مرج و جنگ مذهبی سوق دهند.

وی ملت عراق را هوشیار و آگاه خواند و افزود:‌ فرزندان عراق با هوشیاری همه توطئه‌های دشمنان و بدخواهان را ناکام خواهند کرد. مسئولان نیز در مبارزه با این پدیده‌ها کاملا جدی بوده و عرم خود را برای ریشه کنی آن جزم کرده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول