اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی- 36

پیروزی انقلاب با حضور زنان ممکن شد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی آمل گفت: اگر پشتیبانی‌های زنان از جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی نبود پیروزی‌های ما ممکن نبوده و نمی‌توانستیم در آرامش و آسایش کنونی به سر ببریم.

پیروزی انقلاب با حضور زنان ممکن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، غلامرضا حمیدی شب گذشته در همایش "زن و نقش آن در انقلاب اسلامی ایران" در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان بیان داشت: زنان جامعه یکی از پرتحرک‌ترین افراد بوده که در حال چرخاندن چرخ اقتصاد، نوآوری و فناوری هستند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی نیز زنان در میدان پیکار با دشمن بعثی حاضر بودند، گفت: زنان و مادران در پشت جبهه‌ها امر پشتیبانی را برعهده داشتند و در خط مقدم نیز به همراه نیروهای امدادی به مجروحان امدادرسانی می‌کردند.

حمیدی با اعلام اینکه اگر پشتیبانی‌های زنان از جنگ تحمیلی نبود، شکست حصر آبادان، فتح خرمشهر، آزادسازی فاو و خلق حماسه کربلای 5 ممکن نبود و نمی‌توانستیم در این جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک خود را به اجانب ندهیم.

وی اقتدار امروز ما را از مادرانی دانست که شهدا را در دامن خود تربیت کردند و تصریح کرد: مکمل پیروزی‌های ما در جنگ و انقلاب مادران و زنان با انگیزه انقلابی بودند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان آمل تصریح کرد: دین مبین اسلام برخلاف بقیه ادیان غیرالهی و مکاتب بشری که زن را موجودی ناچیز و فقط برای مردان می‌داند و آنها را همیشه جنسی مغلوب فرض می‌کردند، زن و مردم را برابر می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه هر کس به فراخور دین، مذهب و اندیشه‌های خود از زن تعریف دارد، اضافه کرد: اسلام بهشت را زیرپای مادران پاکدامن قرار داده و نگاه والا و ارزشمندی را به زنان بخشیده است.

حمیدی با اشاره به فرمایشات امام امت که فرمودند: "از دامن زن مرد به معراج می‌رسد"، یادآور شد: اسلام زن و مرد را برابر می‌داند و تنها ملاک برتری آنها نسبت به یکدیگر را تقوا و عمل صالح‌شان توصیف کرده است.

وی با تاکید اینکه زنان از فعالان عرصه کار، صنعت، اشتغال و توزیع ثروت کنونی جامعه هستند، عنوان کرد: این قشر پرتلاش همگام با مردان نقش آفرینی دارند.

حمیدی با اشاره به نقش زنان در زمان غیبت امام عصر (عج) اذعان داشت: بنا به روایات 50 نفر از 313 نفر از یاران آن حضرت در آخرالزمان زن هستند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول