اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

فولاد از زیرساخت‌های مهم تولید و توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: فولاد یکی از زیرساخت‌های مهم برای تولید و توسعه کشور است.

فولاد از زیرساخت‌های مهم تولید و توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمد رئوفی‌نژاد در مراسم افتتاح فاز نخست شرکت فولاد نورد نوین ابهر با بیان اینکه فولاد یکی از زیرساخت‌های مهم برای تولید و توسعه کشور است، اظهار داشت: طی دولت‌های نهم و دهم میزان تولید فولاد در کشور حدود پنج برابر شده است.

وی افزود: دولت‌ نهم گام‌های بلندی در راستای گسترش تولید فولاد در کشور برداشته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: از دولت نهم در بسیاری از استان‌های کشور شاهد توسعه کارخانه‌های فولاد در کشور بودیم که استان زنجان نیز از این حرکت عقب نمانده و طی سال‌های گذشته شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه حداکثر تا سه سال آینده سهم استان زنجان در تولید فولاد به بیش از 6 میلیون تن می‌رسد، گفت: ما فقط برای ایجاد فولاد در ایجرود 4.5 میلیون تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئوفی‌نژاد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه همه‌جانبه استان زنجان بیان داشت: امیدوار هستیم که شاهد سرعت توسعه در صنعت استان زنجان و نیز توسعه همه بخش‌های این استان باشیم.

وی به برنامه در نظر گرفته شده برای توسعه بخش کشاورزی کشور اشاره و اضافه کرد: برنامه مهمی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است که آثار آن در عمران و آبادانی کشور خیلی کمتر از توسعه صنعت در کشور نخواهد بود که جزئیات این امر در سال 91 اعلام می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه فولاد یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی کشور است، اظهار داشت: ما در گذشته در صنعت فولاد به کشورهای خارجی وابسته بودیم، ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش مسئولان و جوانان غیور این مرز و بوم، شاهد کاهش واردات فولاد به کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه امروز علاوه بر کاهش واردات فولاد به کشور، در مقام صادرات نیز قرار گرفته‌ایم که این مهم نشأت گرفته از روحیه استقلال و عزت و سربلندی ملت ایران است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به تلاش‌های دولت نهم در افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور خاطرنشان کرد: دولت نهم گام‌ بلندی در تولید فولاد در کشور برداشته است.

رئوفی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: دولت نهم در راستای رفع مشکل گام‌های مثبت و ارزشمندی را برداشت و دولت‌مردان در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول