اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

بیداری اسلامی به دنبال وحدت امت اسلامی شکل گرفت

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: بیداری که در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شاهد آن هستیم، در پی وحدت و انسجام میان امت اسلامی شکل گرفت و استکبار جهانی به دنبال این است که در برابر این انقلاب و این الگو بایستد.

بیداری اسلامی به دنبال وحدت امت اسلامی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اسماعیل نجار عصر امروز در نخستین همایش وحدت شیعه و سنی با عنوان آیین برادری در شهرستان جیرفت با بیان اینکه اسلام دین وحدت، اتحاد و برادری است، اظهار داشت: اسلام همواره بر این موضوع که هیچ معبودی جز خداوند یکتا نیست، تاکید داشته و رمز گسترش اسلام و پیروزی انقلاب بر همین مبنا و محور استوار است.

وی افزود: امام خمینی (ره) همواره در دوران مبارزات خود و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی حول محور «لااله‌الاالله» تاکید داشتند و رهبر فرزانه انقلاب هم به همین شکل و با همان صلابت امام راحل با انسجام و وحدت ملت ایران با هدایت الهی و پیامبرگونه‌اش در راستای رسالت انبیای الهی و ائمه‌ اطهار حکومتی بر پایه اسلام را بنیان گذاشته است.

نجار تصریح کرد: احکام نورانی اسلام و دین همواره همه را به وحدت، عبودیت و بندگی خداوند هدایت می‌کند و دنبال صلح، آرامش و آسایش بشر است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی فریاد حق‌طلبی و گسترش عدالت و طرفداری از مستضعفان عالم را بلند کرد که البته به ذهن استکبار و کفر جهانی هرگز خطور نمی‌کرد، نظام جمهوری اسلامی اینچنین در روی کره خاکی استقرار پیدا کند و با اقتدار به حیات خود ادامه دهد.

استاندار کرمان گفت: دشمن در این خیال بود که شاید پس از مدت کوتاهی این نهضت الهی از درون استهاله شود و یا از مسیری که برای خود ترسیم کرده و حرکت می‌کند، خارج شود.

نجار بیان داشت: موج بلند بیداری‌خواهی که امام راحل از همان روزهای اول انقلاب فرمودند که «ما این انقلاب را صادر می‌کنیم»، این صدور انقلاب صدور یک کالا نبود، بلکه صدور فکر و اندیشه‌ای بود که اسلام و قرآن عظیم ما را در آن مسیر قرار داد.

وی ابراز داشت: این فکر و اندیشه به تدریج شکل گرفت و بیداری که در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شاهد آن هستیم، در پی وحدت و انسجام میان امت اسلامی شکل گرفت و استکبار جهانی به دنبال این است که در برابر این انقلاب و این الگو بایستد تا نتواند به مسیر خود ادامه دهد و برای دیگر کشورها الگو شود.

نجار بیان داشت: دشمن به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود که همان ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است و آب را گل آلود می‌کند تا بتواند بر تمام عالم سلطه پیدا کند و منابع آن‌ها را به یغما برد.

وی خاطرنشان کرد: توطئه‌های استکبار جهانی علیه این نظام مسائل شیعه و سنی را در داخل کشور و دنیا مانند قضایای خلق مسلمان خلق عرب و خلق کرد را راه انداخت تا قومیت‌ها را به جان هم بیندازد.

نجار گفت: هشت سال جنگ را در کشور ما که در آن انقلاب شده بود راه انداخت، هر چند که همه این‌ها انقلاب را بیمه کرد و موجب شد ما امروز شاهد بیداری اسلامی باشیم و اسلام یک بار  دیگر در دنیا قد علم کند.

استاندار کرمان گفت: از آنجا که دشمن نتوانست در برابر اراده آهنین این ملت بایستد به این فکر افتاد به هر شکلی بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

وی با اشاره به مشترکات مذهبی افزود: در چه دینی و در کجای حکومت چنین وحدتی می‌تواند ایجاد شود، از زمان حضرت ابراهیم (ع) همه یک رنگ و یک‌دل حول کعبه حرکت می‌کنند، این‌ها همه مشترکات مسلمانان است که دشمن این کانون‌ها را هدف و آماج حملات قرار داده است.

نجار ابراز داشت: دشمن با انتشار کتاب آیات شیطانی که امام چنان حکمی را درباره نویسنده آن صادر کرد، در تاریخ ماندگار شد و همه گفتند که این عرف دیپلماسی نیست اما امام راحل با صلابت و اقتدار روی حرفشان ایستادند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول