اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مجوز 1750 واحد صنعتی در قم صادر شد

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: برای یک‌هزار و 750 واحد تولیدی و صنعتی در قم مجوز فعالیت صادر شده است.

مجوز 1750 واحد صنعتی در قم صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از دو واحد صنعتی که در شهرک شکوهیه قم برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۲ هزار واحد صنعتی در قم فعال هستند که تولیدات آنان 70 درصد از مجموع سهم صادرات سالانه استان را تشکیل می‌دهد.

وی از صدور یک‌هزار و 750 مجوز صنعتی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: در این طرح‌ها 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال 50 هزار نفر در استان را فراهم خواهد کرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت توجه و حمایت جدی از توسعه صنعت در قم خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک‌های چاپ و نشر، محمودآباد، فناوری اطلاعات و قنوات از جمله اقداماتی است که روند صنعتی شدن را سرعت خواهد داد.

وی بیان کرد: دسترسی به بازار‌های مهم مصرف، قرار گرفتن در نقطه اتصال و شاهراه عبور 17 استان کشور، بهره‌مندی از امکانات ریلی، فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور از جمله ویژگی‌های خاص اقتصادی استان است که می‌تواند شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی ایجاد کند.

موسی‌پور اظهار داشت: طرح‌های سرمایه‌گذاری در قم باید متناسب با شرایط و ویژگی‌های استان قم باشد که در این راستا می‌توان به استقرار صنایع پاک و مادر با تکنولوژی‌های روز و مدرن و با تکیه بر مزیت‌های فرهنگی قم اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از هدف گذاری کشور برای رسیدن به صادرات 50 میلیارد دلاری در سال آینده خبر داد و بیان کرد: این مسئله با برنامه ریزی دقیق و وجود یک اراده قوی در همه بخش‌ها برای حل مشکلات صنعت و صادرات و تامین منابع و سرمایه در گردش مورد نیاز این بخش قابل تحقق خواهد بود.

موسی‌پور با ارائه طرح ایجاد بانک مرکزی استانی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات صنعتگران با وجود بانک مرکزی استانی برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول