اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر صنعت و معدن:

‌رقم صادرات غیر نفتی کشور تا پایان امسال به 40 میلیارد دلار می‌رسد

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ‌‌رقم صادرات کشور به 40 میلیارد دلار می‌رسد.

‌رقم صادرات غیر نفتی کشور تا پایان امسال به 40 میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد صادق مفتح  امروز در مراسم افتتاح از دو طرح صنعتی در قم که در شهرک صنعتی شکوهیه برگزارشده بود، اظهار داشت: استان قم به دلیل اینکه مرکز فقاهت شیعی است خاری در چشم دشمنان انقلاب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پس از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های عظیمی در عرصه صنعت در استان قم هستیم تا جایی که اکنون 22 درصد از نیازهای داخلی کشور در زمینه پلی استر در شهرک شکوهیه قم تامین می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: درحال حاضر هزار و 979 نفر در واحدهای صنعتی در قم به کار اشتغال دارند که این رقم از متوسط کشوری بالاتر است.

مفتح با اشاره به پیشرفت صادرات کشور در سال‌های گذشته بیان داشت: با قدم‌هایی بلند که حاصل تلاش مسئولان و صنعتگران ایرانی است سال جاری میزان صادرات کشور به رقمی بالغ بر 40 میلیارد دلار خواهد رسید و این اقدام فاصله وابستگی کشور به صادرات نفت را کاهش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌های دولت، مسئولان و سرمایه گذاری در بخش است و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور نشان دهنده توسعه صنعتی بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در دهه مبارک فجر امسال، بیش از 250 واحد صنعتی با حضور رئیس جمهور و دیگر مقامات کشوری و استانی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول