اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان:

وحدت بین مذاهب امنیت و پیشرفت را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان گفت: داشتن وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف موجب ایجاد امنیت، آرامش، پیشرفت و قدرت در جامعه خواهد شد و این زمینه‌ای برای ایجاد حکومت الهی جهانی و سیطره مسلمانان بر کفار است.

وحدت بین مذاهب امنیت و پیشرفت را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: هر آنچه در عالم بشریت وجود داشته و خواهد داشت از وجود پربرکت رسول گرامی اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید به برکت وجود رسول‌الله آسمان‌ها و زمین را خلق کردم، تصرح کرد: حضرت محمد(ص) انسانی کامل و بهترین اسوه و الگو برای تاسی و نزدیکی به خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان در ادامه افزود: افتخار ما این است که اشرف مخلوقات عالم، خاتم پیامبران و هادی بشر از جنس ما انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) کسی است که قرآن بر قلب ایشان نازل شده است، گفت: خداوند می‌فرماید قران آنقدر عظیم است که اگر بر کوه‌ها نازل می‌شد تحمل نداشتند و متلاشی می‌شدند.

وی با بیان اینکه در قرآن بیان شده که پیامبر برای بشریت مژده‌ایی دارد، بیان داشت: قرآن می‌فرماید پیامبر مسائلی برای شما انسان‌ها بیان کرده که هرگز نمی‌توانستید بفهمید و به واسطه وجود پیامبر بسیار از مسائل برای بشر قابل درک شد.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اظهارداشت: قرآن تنها منبعی است که هیچ‌گاه کهنه و تمام نمی‌شود و با پیشرفت روزبه روز علم به مسائل جدیدتر و بهتری در کلام الهی پی برده می‌شود.

 

*وجود پیامبر اعظم(ص) محور وحدت همه انسان‌ها است

حجت‌الاسلام شاهرودی خاطرنشان کرد: قرآن، سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) نعمت‌های ارزشمندی است که خداوند به بشر اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه از زمان حضرت آدم همه انبیا منتظر آمدن خاتم پیامبران بودند، تصریح کرد: با گذر زمان انتظار آمدن پیامبر نیز بیشتر می‌شد به طوری‌که در تورات و انجیل به مراتب تاکید بیشتر در این زمینه شده بود.

وی وجود پیامبر اکرم(ص) را محور وحدت همه انسان‌ها خواند و گفت: وجود پیامبر و سخنانشان نیز محور وحدت بین همه مسلمانان جهان است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان به اقسام فرمایشات پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: یکی از فرمایشات پیامبر قرآن است که شامل همان کلماتی که خداوند بر ایشان وحی کرده و عین کلمات خداوند است.

حجت‌الاسلام شاهرودی اضافه کرد: از دیگر فرمایشات پیامبر شامل حدیث قدسی است که خداوند دستور فرموده که آنها را بیان کند و کلمات متعلق به خود پیامبراست.

وی در ادامه افزود:  تعالیمی را که خداوند بر قلب پیامبر نازل کرده و حضرت با توجه به مفاهیم این تعالیم آنها را بیان کرده حدیث نامیده می‌شود که از دیگر فرمایشات پیامبر اعظم است.

وی با بیان اینکه ما مسلمان‌‌ها پیروی از پیامبر اکرم(ص) را دستور خداوند می‌دانیم، عنوان کرد: خداوند می‌فرماید که اگر واقعا می‌خواهید دوست خدا باشید باید از پیامبر(ص) پیروی کنید لذا معلوم می شود که پیروی از پیامبر رضایت خداوند را در پی دارد.

 

*دین مبین اسلام احساس الفت و برادری را بین انسان‌ها ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: در آیاتی از قرآن کریم آمده است که در گذشته قبایل مختلف با هم دشمن بودند و ما قلب‌های شما را به هم نزدیک کردیم و با نعمت اسلام باهم برادر شدید و این اخوت و برادری را حفظ کنید.

حجت‌الاسلام شاهرودی اظهارداشت: خوشبختانه مسلمانان نسبت به دشمنانشان با هم متحدند و در مقابل دشمن موضع گیری قاطعی دارند.

وی به نکات اساسی در اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از نکات اساسی اسلام که وظیفه همه مسلمانان نیز هست تکثیر جمعیت و کم نکردن تعدادشان است.

وی باهم بودن و جماعت مسلمانان را از دیگر نکات اساسی اسلام ذکر کرد و افزود: بیداری اسلامی که در کشورهای خاورمیانه رخ داده به موجب تشکیل جماعتی دارای دین و آیینی مشترک و یک هدف بوده است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه جمعیت‌های پراکنده قادر به انجام کارهای بزرگی نیستند، خاطرنشان کرد: اگر دو میلیارد مسلمانی که در جهان وجود دارد با هم جماعتی را تشکیل دهند آن‌‌گاه حرف اول را در میان دیگر جمعیت‌ها خواهند زد.

 

*وجود وحدت بین مذاهب و اقوام امنیت  و پیشرفت را به همراه دارد

حجت‌الاسلام شاهرودی عنوان کرد: داشتن وحدت و یکدستگی میان اقشار مختلف مردم موجب شده همه دنیا از عملکرد و سخنان ملت ایران به وحشت آیند.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود وحدت در بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران سبب ایجاد امنیت، آرامش و پیشرفت و داشتن قدرت در کشور ما شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان محوریت پیدا کرده است، بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی کلید محوریت ایجاد وحدت در میان مسلمانان دنیا است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگاه دنیا را نسبت به مسلمانان تغییر داد و نشان داد اسلام دین جامع جهانی و دارای سیاست و نظام است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول