اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موزه صفویه بناب افتتاح شد

خبرگزاری فارس: موزه صفویه بناب با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

موزه صفویه بناب افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، این موزه که عصر امروز افتتاح شد، با هزینه 6 میلیارد و 500 میلیون ریالی تأسیس شده و در آن آثار و اسناد تاریخی و باستانی مربوط به دوره صفویه به معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح این موزه طی سخنانی از افتتاح 33 پروژه فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: چهار پروژه نیز در شهرستان بناب افتتاح می‌شود که مهم‌ترین آن موزه صفویه است.

تراب محمدی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آثار مربوط به دوره صفویه در سطح استان در شهرستان بناب قرار دارد و اکثر مساجد شهری و روستایی این منطقه در دوران صفویه احداث شده، بنابراین احداث موزه صفویه در این شهرستان ضروری بود.

وی تأکید کرد: همچنین با توجه به اینکه آثار سکونت در منطقه بناب به 6 هزار سال قبل برمی‌گردد، بنابراین توجه به امر گردشگری و میراث فرهنگی در این شهرستان ضرورت دارد.

محمدی در ادامه از صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی و منبع درآمد کلان در دنیا یاد کرد و گفت: رونق و توسعه این صنعت نیازمند همت و تلاش همگانی است.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات، قبل از دولت نهم و دهم توجه چندانی به میراث فرهنگی و صنعت گردشگری در کشور نشده بود، گفت: با وجود اینکه 70 سال از تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گذرد، اما تا قبل از دولت نهم فقط 230 میلیون تومان به میراث فرهنگی و گردشگری بناب اعتبار داده شده بود.

محمدی افزود: طی هفت سال اخیر 23 میلیارد ریال در این شهرستان برای توسعه و رونق میراث فرهنگی و گردشگری اعتبار اختصاص یافته است و هم‌اکنون ده‌ها پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در بناب در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آموزش رایگان رشته‌های مورد نیاز و تقاضای مردم از مأموریت‌های اساسی ماست.

محمدی تصریح کرد: این اداره کل با بیمه کردن هنرمندان و معرفی آنها به استفاده از تسهیلات بانکی مشاغل خانگی از فعالان صنایع دستی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه هر سال 70 نفر در شهرستان بناب آموزش صنایع دستی می‌بینند، گفت: آماده‌ایم این تعداد را تا 500 نفر در سال افزایش دهیم.

محمدی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان روستاهای هدف گردشگری را که استعداد پذیرش گردشگر را دارند، شناسایی کرده و تأسیسات گردشگری و امکانات مورد نیاز را در آنها ایجاد می‌کند.

وی با اذعان به اینکه هم اکنون تأسیسات گردشگری زیادی در استان توسط بخش دولتی یا خصوصی در حال احداث است، گفت: تنها به همت بخش خصوصی، 4هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این زمینه توسط بخش خصوصی انجام یافته است.

  محمدی همچنین از هزینه 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تملک، مرمت و تجهیز آثار و ابنیه‌های گردشگری خبر داد.

به گفته وی امسال برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به موزه‌های استان اقدامات خوبی انجام یافته و تعداد بازدیدکنندگان 9ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته 2.5 برابر رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول