اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

رفع کمبود آب شهرهای گروه الف 30 میلیارد تومان پول می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: طرح‌هایی در دست اجرا داریم که تنها با اعتبار 30 میلیارد تومانی مشکل کمبود آب شهرهای گروه الف برطرف می‌شود.

رفع کمبود آب شهرهای گروه الف 30 میلیارد تومان پول می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمدتقی حسین‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر بابل و امیرکلا اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب مازندران با داشتن 670 نفر نیروی انسانی، 6 هزار و 300 کیلومتر شبکه، 269 حلقه چاه، 29 دهنه چشمه، 38 ایستگاه پمپاژ آب با تولید 8.5 مترمکعب آب در ثانیه و 780 هزار مشترک مشغول خدمات‌دهی به مشترکان مازندرانی است.

وی تصریح کرد: در بخش آبرسانی با وجود داشتن آب فراوان تنها هفت درصد آب آشامیدنی استان از آب‌های سطحی تامین می‌شود که این رقم در کشور 35 درصد است.

حسین‌زاده بیان داشت: با توجه به طرح‌های در دست اجرا، ضروری است توجه جدی در تامین اعتبارات انجام شود چراکه ما طرح‌هایی در دست اجرا داریم که تنها با اعتبار 30 میلیارد تومان مشکل کمبود آب شهرهای گروه الف برطرف می‌شود.

وی اذعان داشت: 25 درصد مشترکان مازندران نیاز به 2 هزار و 200 لیتر آب در ثانیه دارند که در حال حاضر با 27 حلقه چاه به میزان یک هزار و500 لیتر آب در ثانیه دارند که در حال حاضر با 700 لیتر کمبود آب در مازندران مواجه هستیم.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه از 53 شهر مازندران تنها سه شهر استان از سیستم دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند، افزود: در حال حاضر میزان بهره‌مندی مازندران از سیستم دفع بهداشتی فاضلاب زیر پنج درصد بوده در حالی که میانگین کشوری 34 درصد است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران خاطرنشان کرد: کلنگ این پروژه که سال 1374 به زمین زده شده برای خدمات‌رسانی به 400 هزار نفر در برنامه چشم‌انداز  1408پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه اعتباری بیش از 58 میلیارد تومان هزینه شده است که 27میلیارد تومان آن از بانک جهانی و بقیه هزینه‌ها از اعتبار عمومی و منابع داخلی شرکت بوده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول