اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد

استخراج 300 هزار تن مس از معدن چهل‌کوره سیستان‌ و بلوچستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 300 هزار تن مس از معدن چهل‌کوره سیستان و بلوچستان استخراج می‌شود.

استخراج 300 هزار تن مس از معدن چهل‌کوره سیستان‌ و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان ‌و بلوچستان ایرج حسن‌پور اظهار داشت: ادغام دو وزارتخانه بازرگانی، صنایع و معادن به منظور اتصال فرآیند تولید با صادرات است که این زنجیره را به هم وصل می‌کند و علاوه بر آن موجب می‌شود تا‌ امور اداری تجار و بازرگانان با همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی آسان‌تر حل شود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی برای تجارت خارجی دارد، افزود: قدمت اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان به 75 سال پیش بر‌می‌گردد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: قبل از دولت نهم، صادرات در سیستان و بلوچستان به صورت فله‌ای بود اما با روی کار آمدن دولت نهم با برنامه راهبردی توسعه تجارت خارجی صادرات در سیستان و بلوچستان از روش سنتی خارج شده است.

حسن‌پور ادامه داد: برگزاری 100 کارگاه آموزشی برای تجار و بازرگانان به صورت رایگان به منظور به دست آوردن ارزش افزوده، پذیرش 11 هیئت تجاری به استان و برپایی نمایشگاه تخصصی از جمله برنامه‌هایی بوده که در راستای ارتقای سطح علمی صادرات در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: اکنون بیشترین صادرات از سیستان و بلوچستان شامل سیمان، خشکبار، آهن قراضه و محصولات نفتی به کشورهای یمن، عمان، عراق و افغانستان انجام می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 800 میلیون دلار صادرات به کشورهای هدف و 319 میلیون دلار واردات انجام شده است.

حسن‌پور تصریح کرد: به منظور توسعه بخش صادرات و فعال کردن بندر چابهار، یک کار گروه کارشناسی صادرات کشور یک ماه پیش به استان سفر کردند که نتیجه این کار گروه 14 مصوبه برای توسعه استان را به دنبال داشت.

وی گفت: تولیدات ماهانه کارخانه‌های سیمان زابل و خاش یک میلیون تن است که 50 درصد آن به کشورهای عراق و عمان صادر می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سالانه 300 هزار تن مس از معدن چهل کوره زاهدان استخراج می‌شود، افزود: 300 نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/صا30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول