اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سرما در کوهستان‌های مازندران می‌تازد/مشکلات اولیه مردم هنوز رفع نشد

خبرگزاری فارس: به دلیل کولاک شدید برف در مناطق کوهستانی شهرستان ساری راه‌های مواصلاتی قطع است و هنوز مشکلات اولیه مردم رفع نشده است.

سرما در کوهستان‌های مازندران می‌تازد/مشکلات اولیه مردم هنوز رفع نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بارش شدید برف در  مناطق کوهستانی همچنان ‌ادامه دارد و مردم ساکن در ‌مناطق کوهستانی مازندران به علت نبود زیر ساخت مناسب در تاسیسات با چالش جدی مواجه شدند.

در روزهای اولیه بارش برف در مرکز استان مازندران قطعی خطوط برق به مدت بسیار طولانی و به تبع آن قطع شدن آب شرب روستاها، و تعطیلی نانوایی در روستاهایی که نان به صورت ماشینی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد بر مشکلات سرما افزوده است.

این در حالی است که با وجود گذشت سه روز از بارش برف در منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری همچنان راه‌های منتهی به این روستاها در مسیر کیاسر به تلمادره مسدود است.‌

اخبار اعلام شده  حکایت از مسدود بودن راه‌های روستایی در منطقه پشتکوه منطقه چهاردانگه ساری که شامل  کردمیر، تلمادره، ولویه علیا، ولویه سفلی، برد، اراء، پشرت، کوات، قلعه سر، اروست و مالخواست دارد  و رفت و آمد در این روستاها امکان پذیر نیست.

مسئولان راه وترابری از بازگشایی محورهای اصلی خبر می‌دهند ولی همچنان راه‌های منتهی به جاده های فرعی، دسترسی به روستاها بسته است و مردم  روستاها با مشکل نبود آب، تک‌فاز بودن برق و نداشتن امکانات اولیه مواجه هستند.

بخشدار منطقه دودانگه در گفت وگو تلفنی با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اعلام وضعیت عادی در منطقه دودانگه ساری گفت: در حال حاضر خطوط تلفن هشت روستا قطع است.

احمد رضا بکران بهشت با تقدیر از همکاری بخش خصوصی برای بازگشایی محور روستایی دودانگه گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده محورهای روستایی در منطقه دودانگه باز است و رفت و آمد در جریان است.

وی در ادامه با انتقاد از به کارگیری پیمانکاران بی‌تجربه برق در منطقه دودانگه خاطر نشان کرد: امکانات پیمانکاران برق برای وصل خطوط برق در این منطقه نامناسب بود.

وی  دلایل تاخیر در وصل مجدد خطوط برق در دودانگه را مجهز نبودن پیمانکار شرکت توزیع برق حاضر در منطقه دودانگه اعلام کرد و گفت: ماشینی که در اختیار پیمانکار برق بود مناسب کوهستان نیست.

بکران بهشت ادامه داد: نداشتن وسایل مناسب برای وصل خطوط برق موجبی قطعی 24 ساعته برق در دودانگه شد.

بخشدار منطقه دودانگه با بیان اینکه خطوط برق منطقه دودانگه بسیار قدیمی است، یادآور شد: برق مناطق روستایی با مشکل زیر ساخت مواجه است.

وی بارش برف در منطقه دودانگه را بی‌سابقه اعلام کرد.

معاون مدیر بحران استانداری مازندران نیز با اعلام اینکه 53 اکیپ راهداری در سطح محورهای مازندران مشغول فعالیت هستند، گفـت: 138 ماشین سبک و سنگین در محورهای راه استان مشغول بازگشایی جاده‌ها هستند.

زمان اکبر پور با بیان اینکه بیشتر راه استان باز است، گفت: در حال حاضر عمده‌ترین راه‌های مسدود شده در مناطق روستایی و جاده‌های فرعی است.

وی در ادامه از مسدود بودن راه  50 درصد محورهای روستایی در بخش سوادکوه خبر داد و یادآور شد:  برق روستاهایی که امکان تردد وجود ندارد همچنان قطع است و این مشکل در روستاها نکا، بهشهر، سوادکوه ساری و مناطق روستایی در چالوس، نوشهر و نور همچنان وجود دارد.

معاون مدیر بحران استانداری مازندران با بیان اینکه حجم کار در کمک به امداد رسانی بسیار زیاد است گفت: در تلاش هستیم با پیگیری مسئولان تا ظهر امروز و یا اول وقت فردا مشکل برق و جاده‌های مسدود شده روستایی را برطرف کنیم.

وی بیشترین میزان بارش برف را در مناطق کوهستانی حدود 1.5 متر اعلام کرد و گفت: کمترین بارش نزولات آسمانی در مازندران مربوط به رامسر بود که 40 سانتی‌متر برف در این منطقه بارید.

آخرین اخبار از ارائه خدمات امدادگران هلال احمر در روستاهایی که محور ارتباطی آنها باز شد، حکایت دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول