اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت باستانی استان اصفهان:

ماندگاری فرهنگ پهلوانی در اصفهان دائمی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت باستانی استان اصفهان گفت: تمام هدفمان این است که عنوان پایتخت فرهنگی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان را دائمی و غیر قابل انتقال برای دیگر استان‌ها کنیم.

ماندگاری فرهنگ پهلوانی در اصفهان دائمی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا اخروی پیش از ظهر امروز به مناسبت بازدید برخی از خبرنگاران از مجموعه فرهنگی و ورزشی علی ابن ابیطالب (ع) که با تلاش محمد مهدی هدایت بنیان‌گذاری شده است، اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های باستانی بر اساس معیار‌های خود که شامل توجه به اقدامات  مدیریتی ورزش‌های باستانی هر استان از جمله نوآوری است، استان اصفهان را در سه سال پیاپی ( از سال 1387 تا 1389) به دلیل داشتن شرایط خوب مدیریت خوب ورزش‌های باستانی، شایسته داشتن عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای دانست.

وی با بیان اینکه پس از کسب این عنوان، پیشنهاد‌‌های همکاری لازم به شهرداری اصفهان برای توسعه همه‌جانبه ورزش پهلوانی در استان اصفهان داده شد، تصریح کرد: شهرداری نیز از این طرح استقبال خوبی به عمل آورده است.

رئیس هیئت باستانی استان اصفهان با اشاره به بسته شدن تفاهم‌نامه با شهرداری اصفهان، تاکید کرد: مهم‌ترین بخش این تفاهم‌نامه ایجاد دبیر‌خانه دائمی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار شد روز پنجشنبه این هفته هم‌زمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) جشنواره پایتختی اصفهان به عنوان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور وزیران ورزش و جوانان یا ارشاد اسلامی برپا شود.

رئیس هیئت باستانی استان اصفهان ادامه داد: در این جشنواره پیشکسوتانی مانند علیرضا سلیمانی، طالقانی و موحد نیز حضور دارند.

وی بیان داشت: در روز چهارشنبه این هفته نیز بازگشایی دبیرخانه پایتختی اصفهان در ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای مد نظر قرار گرفته است.

اخروی در مورد ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی علی ابن ابیطالب (ع) گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این مجموعه فرهنگی و ورزشی که بر اساس عشق به جوانان ساخته شده است را در سطح بین‌المللی مطرح کنیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول