اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سرعین:

سرعین نمود عینی توسعه بعد از انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین اظهار داشت: رونق و توسعه واقعی شهرستان سرعین را می‌توان نمود عینی از توسعه کشور بعد از انقلاب اسلامی معرفی کرد چرا که پیش از پیروزی انقلاب سرعین ده کوره‌ای بیش نبود.

سرعین نمود عینی توسعه بعد از انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر صبح امروز در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی در شهر سرعین اظهار داشت: اگر امروز شهر سرعین جزو شش شهر گردشگری کشور معرفی شده تنها به خاطر توسعه واقعی و اهتمام مسئولان به این منطقه بوده که در سال‌های اخیر و با شهرستان شدن سرعین این شتاب بیشتر شده است.

وی با اعلام اینکه در این شهرستان تمام روستاها از نعمت برق بهره‌مند هستند، افزود: تا دهه فجر سال آینده با آبرسانی به تمام روستاهای سرعین جشن تامین آب شرب سالم را برگزار می‌کنیم.

این مسئول همچنین از تلاش برای گازدار شدن و بهره‌مندی از راه مواصلاتی مناسب روستائیان خبر داد و گفت: در کنار توسعه اماکن اقامتی، احداث هتل‌ها و فضاهای گردشگری به دایر شدن دانشگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه آزاد و پیام نور اقدام کردیم به گونه‌ای که تنها در دانشگاه پیام نور سرعین یک هزار دانشجو تحصیل می‌کنند و با 2 میلیارد تومان اعتبار ساختمان این دانشگاه در حال تکمیل شدن است.

فرماندار شهرستان سرعین به فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سرعین اشاره کرد و ابراز داشت: با پیگیری مسئولان امر قرار است دانشگاه گردشگری در سرعین راه‌اندازی شود.

دبیر در بخش دیگری از سخنان خود هشت محور فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای شهر سرعین را یادآور شد و گفت: برخلاف دیدگاه عمومی علاوه بر خود شهر سرعین در روستاهای این شهرستان چشمه‌ها و آبهای جاری متعددی وجود دارد به طوری که توسعه شیلات و دامپروری با وجود 80 چشمه، دو رشته قنات و 51 چاه، مورد نظر و هدف‌گذاری قرار گرفته است.

این مسئول همچنین به تولید 30 تن ماهی با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اشاره کرد و افزود: ما این توان را در دو سال آینده به 2 هزار تن ارتقا می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان سرعین در ادامه از احیای 19 آب گرم و معدنی روستاهای سرعین خبر داد.

وی اظهار داشت: در کنار وجود 11 دهنه آبگرم معدنی در شهر سرعین در روستاهای این شهرستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در این زمینه وجود دارد که در صدد احیای آن هستیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول