اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه مبارک فجر

برگزیدگان سه جشنواره مهدوی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه جشنواره‌های طلیعه ظهور، آینده روشن و آفتاب پنهانی با موضوع مهدویت به طور همزمان در قم برگزار شد.

برگزیدگان سه جشنواره مهدوی تجلیل شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این مراسم شامگاه شنبه با حضور اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام پور سیدآقایی رئیس موسسه آینده روشن، فرجی مدیر حوزه هنری استان قم و فعالان عرصه هنری در رشته‌های مختلف در تالار شهید آوینی برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور، دومین جشنواره سراسری آفتاب پنهانی و چهارمین جشنواره آینده روشن تجلیل شد.

مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی علت برگزاری همزمان اختتامیه این سه جشنواره را هماهنگ کردن فعالیت‌های مهدوی دانست و اظهار داشت: این هماهنگ‌سازی قطعاً می‌تواند به گسترش فعالیت‌های مهدوی در سطح کشور و حتی در سطح بین‌الملل کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام پور سید آقایی رئیس موسسه آینده روشن سخنران بعدی مراسم بود که به تبیین وظیفه هنرمندان در رساندن مفاهیم دینی و ارزشی در قالب هنر و به شکلی زیبا و غیر مستقیم پرداخت و اظهار داشت: کار هنرمند این است که با هنرش کاری کند که افراد به جامعه منتظر رغبت پیدا کنند و به وظایف خود در قبال این جامعه واقف شوند.

وی صدا و سیما را یکی از نقاط مهم و حساس در زمینه‌سازی ایجاد جامعه منتظر و انتقال مفاهیم و ارزش‌های ناب اسلام به بشریت دانست و از عملکرد ضعیف رسانه ملی در قبال تبیین مفاهیم عمیق دینی و مهدوی انتقاد کرد.

شعرخوانی استاد مجاهدی از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه جشنواره‌های مهدوی بود که با استقبال حاضرین مواجه شد.

در انتهای این برنامه، مراسم تجلیل از برگزیدگان این سه جشنواره انجام شد.

ششمین جشنواره طلیعه ظهور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های خوشنویسی، پوستر، نقاشی، تصویرسازی و شعر برگزار شده بود که با رای هیئت داوران در بخش تجسمی داود امیری، فرحناز زرگانی و فریده اسماعیل نژاد، در بخش پوستر سید مهدی حسینی، غلامرضا حمیدی و ابوالفضل رنجبران و در بخش تصویرسازی سمیه بیگدلی، راضیه شیخ علی و طاهر شمسی به عنوان نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند. 

در بخش خوشنویسی و در گرایش شکسته میثم سلطانی، پیمان گل‌کار و مصطفی رضایی، در گرایش ثلث حسین نجفی، ناصر طاووسی و محمدتقی اسدی، در گرایش نسخ ناصر طاووسی، ابوالفضل خزاعی و محسن عبادی و در گرایش نستعلیق‌ هادی سید خوانی، حمید جعفری و مصطفی عابدینی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش ادبی و شعر نیز محمد کامرانی، سارا سادات باختر و نجمه سادات‌هاشمی به عنوان نفرات اول تا سوم از سوی هیئت داوران انتخاب و با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.

در ادامه مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره سراسری آفتاب پنهانی که به همت حوزه هنری استان قم برگزار شده بود تجلیل شد.

منتخبین دومین جشنواره سراسری آفتاب پنهانی در بخش‌های نثر ادبی محمدعلی کعبی و در بخش پیامک ادبی حسن بیاتانی، رقیه ندیری و رضا الهامی و در بخش استانی نیز فاطمه احمدی میانکوهی از هیئت داوران، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به عمره مفرده و سوریه دریافت کردند.

در این مراسم از آثار برتر جشنواره آینده روشن در بخش‌های فیلم، پوستر و عکس تقدیر شد. برگزیدگان بخش فیلم این جشنواره به ترتیب فیلم از «اینجا تا ابدیت» به کارگردانی مریم اجدری، «در انتظار او» به کارگردانی علی گایینی و «کمکم کن» به کارگردانی یعقوب اکبریان شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش پوستر گروه هنری امام مهربانی به عنوان منتخب ویژه جشنواره شناخته شد و روح‌الله شفیعی به نمایندگی از این گروه مورد تجلیل قرار گرفت و از جمال رمضانی نیز به خاطر پوستر سفینه نجات تقدیر به عمل آمد.

در بخش عکس نیز به ترتیب از حمیدرضا بازرگانی و محمد مهدی نعمتی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد و هیئت داوران جشنواره آینده روشن، هیچ یک از آثار بخش فیلمنامه را شایسته تقدیر ندانست.

گفتنی است آثار هنری جشنواره طلیعه ظهور در ایام‌الله دهه فجر در نگارخانه‌های شهید آوینی و فرهنگ به نمایش گذاشته شده است و تا 17 بهمن ماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول