اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد خبر داد

حمایت از پایگاه‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی/ تأسیس 500 خانه فرهنگی دیجیتال در کشور

خبرگزاری فارس: معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌های غیردولتی با اختصاص ردیف بودجه حمایت می‌شوند.

حمایت از پایگاه‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی/ تأسیس 500 خانه فرهنگی دیجیتال در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدصادق افراسیابی شنبه شب در غرفه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان مستقر در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، آیین‌نامه توسعه و ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در هیئت دولت تصویب و توسط وزیر ارشاد برای اجرا به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

وی افزود: کارگروهی برای حمایت از رسانه‌های فرهنگی دیجیتال تشکیل شد که یکی از وظایف این کارگروه حمایت از درخواست‌های پایگاه‌های اینترنتی دارای شاخصه‌های لازم است.

افراسیابی خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها از طریق مشارکت در تأسیس پایگاه اینترنتی، اختصاص وام و تسهیلات و حمایت از طریق پرداخت هزینه‌های میزبانی است.

وی افزود: سال آینده فضای میزبانی مناسبی را برای پایگاه‌های ایرانی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم و هزینه‌های میزبانی را از طریق مرکز توسعه پرداخت می‌کنیم.

افراسیابی با بیان اینکه احکام اعضای کارگروه حمایتی رسما ابلاغ شده است، بیان داشت: آمادگی داریم، درخواست‌ها را بررسی و رسیدگی کنیم و موظف به حمایت از حوزه رسانه‌های کاربر محور، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم و در این زمینه اتاق فکری هم تشکیل شده که پایگاه‌هایی که دارای منافع ملی هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای آموزش، ارتقای کار و بالا بردن قدرت رقابت پایگاه‌های اینترنتی مجوزدار با پایگاه‌هایی که در خارج از کشور هدایت می‌شوند، آمادگی داریم و در این ارتباط دایره کاری ما منحصر به پایگاه اینترنتی نیست و در حوزه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و بازی‌های رایانه‌ای هم تعامل خوبی با تولید‌کنندگان داریم و با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کارگروه مشترکی تشکیل شده و درخواست‌ها را پیگیری می‌کنیم.

افراسیابی گفت: از یکشنبه در نمایشگاه فضا برای حضور پایگاه‌های اینترنتی فراهم می‌شود و مردم می‌توانند با رسانه‌های استان آشنا شوند و رسانه‌ها نیز نسبت به جذب عضو و خبرنگار اقدام کنند.

وی از راه‌اندازی و توسعه خانه‌های فرهنگی دیجیتال با هدف تأسیس شبکه ملی فرهنگ در کشور خبر داد و افزود: تا پایان سال 500 خانه فرهنگی دیجیتال در سطح کشور تأسیس می‌شود که 10 خانه در استان کرمان است.

افراسیابی خاطرنشان کرد: با اتصال شبکه‌ای این خانه‌ها، شبکه ملی فرهنگ راه‌اندازی و مردم می‌توانند با استفاده از اینترنت پاک از این پایگاه‌های اینترنتی استفاده کنند و مردم هر استان نیز از آخرین نرم‌افزارهای برتر کشور بهره گرفته و با تخفیف مناسب نرم‌افزار مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی عنوان کرد: مدیران خانه فرهنگی با بخش‌های نرم‌افزاری استان، بازار مناسبی برای مخاطب ایجاد می‌کنند و در دراز مدت علاوه بر تأثیرات فرهنگی از نظر اقتصادی هم به خودکفایی می‌رسند.

وی گفت: امیدواریم به زودی با این اقدامات و توسعه رسانه‌های دیجیتال بومی در سطح کشور، رسانه دیجیتال خارجی از سبد مصرفی مردم خارج شود.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول