اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور:

محرومیت زدایی مأموریت سازمان بسیج سازندگی است

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم، مأموریت و رسالت اصلی سازمان بسیج سازندگی است.

محرومیت زدایی مأموریت سازمان بسیج سازندگی است
ناصر فصیح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: فعالیت‌های بسیج سازندگی مأموریت و وظیفه‌اش، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است.
وی افزود: اقشار و متخصصین بسیجی و داوطلب بر حسب علاقه، تخصص و متناسب با جنسیت در عرصه‌های مختلف بسیج سازندگی از قبیل عمرانی، محرومیت‌زدایی، تیم‌های بهداشتی و درمانی، توزیع بسته‌های غذایی، شرکت در اردوهای جهادی دانشجویی، محلات، مساجد، طلاب، فرهنگیان و دانش‌آموزی، بسیج سازندگی، مرمت، بهسازی، زیبا‌سازی مدارس و فضاهای آموزش و ... برای دانش‌آموزان و اهالی روستاها و مناطق محروم به فعالیت می‌پردازند.
جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور تأکید کرد: هدف و رویکرد سازمان بسیج سازندگی حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های عمران، آبادانی، سازندگی و خدمت‌رسانی در قالب اردوهای جهادی است که اعزام دانشجویان بسیجی از سه سال قبل از تهران به مناطق محروم سراسر کشور انجام می‌شد.
 فصیح بیان کرد: اردوهای جهادی امروز در سراسر استان‌های ویژه نیروهای دانشجو و بسیجی در هر استان به مناطق محروم اعزام می‌شوند که بالغ بر 2 هزار و 100 گروه جهادی در سال 90 در این راستا در سراسر کشور فعالیت داشته‌اند.
وی یادآور شد: بسیج سازندگی با رویکرد آشنایی جوانان با فرهنگ کار، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اشتغال گام بر می‌دارد که در سال 91، 20 هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان در فعالیت‌های سازندگی برای خدمت‌رسانی به مردم با سپاه سلمان همکاری خواهند کرد که در سال 1390 از ابتدای سال تاکنون یک میلیون نفر در فعالیت‌های سازندگی مشارکت داشته‌اند.
جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: بسیج سازندگی در طول مدت فوق‌الذکر توانسته‌اند تعداد 11 هزار مدرسه را مرمت، زیباسازی و بهسازی کنند که اعزام 7 هزار تیم پزشکی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سطح کشور توسط این سازمان بوده است.
گفتنی است هدف‌گذاری این سازمان راه‌اندازی یک میلیون و 500 هزار گروه جهادی در راستای توسعه و تقویت این گروه‌ها در اقشار مختلف بسیج اعم از دانش‌آموزی، فرهنگیان، محلات، مساجد، پایگاه‌ها و ... در سال 1391 است.
انتهای پیام/و20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول