اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی - 24

فاز دوم ساخت یادمان گلزار شهدای تنکابن به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: فاز دوم یادمان گلزار شهدای تنکابن با طرح اسلامی و نمایی بسیار زیبا اتمام و با حضور مسئولان شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به بهره‌برداری رسید.

فاز دوم ساخت یادمان گلزار شهدای تنکابن به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، شهردار تنکابن عصر امروز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ شهادت و ایثار از جمله اساسی‌ترین پایه‌های اعتقادی ما مسلمانان به‌ویژه شیعیان است و در همین راستا گرامیداشت یاد شهدا و پاسداشت ایثارگری‌های آنها سرلوحه کار تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی و مدیران آن در نظام اسلامی است.

احمد خوش‌‌قلب با اشاره به اجرای پروژه یادمان گلزار شهدای تنکابن افزود: فاز دوم این پروژه در فضایی به وسعت 350 متر مربع با اعتباری بیش از 750 میلیون تومان که 40 میلیون تومان از این میزان از محل اعتبارات بنیاد شهید انقلاب اسلامی است و 720 میلیون تومان آن از اعتبارات و بودجه شهرداری تامین شده است.

شهردار تنکابن با اشاره به طرح این پروژه تصریح کرد: طراحی این یادمان به شکل زیبایی با بهره‌گیری از اصول معماری اسلامی با طرح اسلامی و کاشی اصفهان است که منقش است و ستون‌های آن آجرنما و دارای یک المان با مفاهیم معنوی و پنج ضلعی است که در قسمت شمالی این یادمان به شکل زیبایی تعبیه شده است و حدود 142 قطعه از قبور را در بر می‌گیرد که 32 قطعه از این قبور به خانوادة معظم شهدا، پدران و مادران شهدایی که در قید حیات هستند، واگذار شده است.

همچنین عبدالعلی نیک‌فرجام رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت موجبات امنیت و آزادی امروز ایران اسلامی را فراهم آورده است و ما امروز هرچه داریم به میمنت و مبارکی خون شهداست، افزود:  این پروژه یکی از چندین پروژه در حال اجرای شهرداری تنکابن است.

وی بیان داشت: ما در حال حاضر فاز چهار پروژه طرح گردشگری چشمه‌کیله را در حال اجرا داریم و در بحث کنارگذر ساحلی نیز نقشه قطعه ساحل طلایی تا دهانه‌ چشمه‌کیله از شرق شهر در حال تکمیل است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ساخت پل واچک در ورودی غربی شهر از سمت شیرود و ساخت سالن ورزشی بانوان در پارک مادر نیز که با 90 درصد رشد فیزیکی عملیات نهایی را پشت سر می‌گذارد تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌فرجام با تاکید بر اینکه شهرداری تنکابن در تلاش است تا با طرح‌های زیربنایی میزان برخورداری مردم از امکانات و فضای مناسب شهری را افزایش دهد، تاکید کرد: در بحث رفع معضل ترافیک شهر که از دغدغه‌های بزرگ شهرداری و شورای اسلامی شهر است با بهره‌گیری از پیشنهادات خوب و برنامه‌ریزی، ما با استفاده از حریم دریا نخست سعی کردیم در بحث تملک اراضی و اماکن هزینه‌ها را به صفر برسانیم و همچنین با ساخت این کمربندی علاوه بر اینکه مشکل بزرگ ترافیک تا حدود زیادی حل می‌شود به میزان زیادی فضای گردشگری در ساحل تنکابن برای مردم ایجاد می‌شود که این افراد می‌توانند برای اوقات فراغت و بهره‌گیری از ساحل از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول