اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد

راه‌اندازی سیستم رایانه‌ای کتاب‌های مرجع پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سیستم رایانه‌ای کتاب‌های مرجع پزشکی برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سیستم رایانه‌ای کتاب‌های مرجع پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

محمد ذوالعدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: سیستم INLM رایانه‌ای به منظور دسترسی دانشجویان به کتاب‌های مرجع و رفرنس در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: این سیستم برای اولین بار در میان همه مراکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده که می‌تواند در زمینه دسترسی آسان دانشجویان به منابع علمی بسیار موثر باشد.

وی بیان داشت: این سیستم امکان دسترسی دانشجویان رشته‌های پزشکی را به فایل‌های پی‌دی‌اف فراهم می‌کند که جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم سنتی و امانتی کتاب‌های مرجع در کتابخانه‌های این دانشگاه است.

ذوالعدل ادامه داد: در گذشته از یک کتاب مرجع تنها یک دانشجو می توانست استفاده کند ولی با راه‌اندازی این سیستم در آن واحد همه دانشجویان این دانشگاه با دانلود نسخه پی‌دی‌اف کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند از این کتاب‌های به شکل آسان بهره ببرند.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دسترسی دانشجویان به منابع علمی را از نیازهای اولیه یک محقق دانست و گفت: این معاونت همه تلاش خود را برای فراهم کردن بهتر بسترهای تحقیق و پژوهش به‌کار بسته که رشد علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در شاخصه‌های مختلف نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی عنوان کرد: در سال 88 امتیاز علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 1386.6 بوده که این رقم در سال گذشته به دو هزار و 66 رسیده که نشان از رشد بیش از 49 درصدی این دانشگاه دارد.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: سیستم رایانه‌ای کتاب‌های مرجع پزشکی  برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شده است.

ذوالعدل با اشاره به مصوبه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال 89 معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت تحقیقات و فناوری از هم تفکیک شده که این تصمیم به‌لحاظ گستردگی وظایف محوله در این دو حوزه بوده و نتایج بسیار خوبی را نیز در رشد و بالندگی علمی و پژوهشی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول