اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پلدختر

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی لرستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه جشنواره سراسری جلوه‌های انقلاب و ولایت هنرهای تجسمی استان لرستان در پلدختر برگزار شد.

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، این جشنواره امروز در رشته‌های خوشنویسی، طراحی و نقاشی و با حضور جمعی از هنرمندان شهرستان‌های استان لرستان در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره که فرماندار و جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان حضور داشتند، امام جمعه پلدختر به جایگاه ویژه هنر و هنرمند اشاره کرد و آن را امتیاز و موهبتی الهی که باید مورد توجه و حمایت قرار  گیرد، برشمرد و از هنر به عنوان مهم‌ترین ابزار تبلیغ یاد کرد.

حجت الاسلام علی‌محمد لروند افزود: هنر هدیه‌ خداوند به انسان است و بهترین هنرمندان تاریخ بشریت، پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بوده‌اند که حضرت علی(ع) با هنر در کلام و هنر در حلم و محتوا، مطالب آسمانی را به زمین آوردند تا انسان‌ها را آسمانی کنند.

وی گفت: هنر خوشنویسی هنری فاخر و پیوند خورده با مفاهیم اسلامی است و شکرانه این هنرمندی تعهد الهی به مبانی دین می‌باشد، زیرا هنر زیباترین شکل ارائه یافته و داشته انسان است.

امام جمعه پلدختر خوش خطی و خوشنویسی را یکی از نعمت‌های خداوندی دانست و افزود: به خاطر این نعمت باید سپاسگزار خداوند بود، زیرا هنر می‌تواند بستری مهم و ارزشمند برای اشاعه فرهنگ‌های اسلامی باشد و هنر خوشنویسی نقش تأثیرگذاری در ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارد و در این راستا هنرمندان ما نقش ارزشمندی برعهده دارند.

لروند بیش از پیش بر اهمیت نقش‌آفرینی و اثربخشی آثار هنری تأکید کرد و افزود: هنر موجب اعتبار یک ملت می‌شود و هنرمندان باید این فضل و نعمت خدادادی را با عرفان و آگاهی از ارزش‌های انسانی صیقل داده و به بهترین شکل ممکن و اثرگذار به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: خدای متعال به قلم و آنچه توسط آن نوشته می‌شود قسم یاد کرده و  محتوای یک اثر هنری مانند خط بسیار اهمیت دارد و خط زیبا و خوشنویسی یکی از کمالات انسانی است و اینکه آیه‌ای از قرآن مجید یا سخنی از امام معصوم(ع) با خط خوش نوشته شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر با اشاره به اهمیت هنرهای تجسمی گفت: هنرهای تجسمی به واسطه گستردگی در رشته‌های هنری و تأثیرش می‌تواند در تمام عرصه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و این هنر یکی از ارکان اصلی ترویج و اعتلای فرهنگ هر منطقه است.

غلامرضا محمودی مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی را توسعه این هنر و تعمیق بخشیدن به معارف اسلامی عنوان کرد و افزود: این رویداد هم می‌تواند با ایجاد پیوندی عمیق بین هنر و ارزش‌های دینی به انتقال مفاهیم ارزشمند مذهبی به نسل‌ها مؤثر باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول