اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سانحه دریایی اخیر

باید در برابر خانواده‌های داغدار خراسانی شرمگین بود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به درگذشت 17 نفر در سانحه دریایی اخیر گفت: باید در برابر خانواده‌های داغدار هرمزگانی و خراسانی که در این سانحه عزیزان خود را از دست داده‌اند شرمگین بود.

باید در برابر خانواده‌های داغدار خراسانی شرمگین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس محمد آشوری عصر امروز در نشستی مرتبط با سانحه دریایی اخیر، با ابراز تاسف از حادثه دریایی مسیر هرمز به بندرعباس گفت: متاسفانه بار دیگر درد بزرگ عدم توسعه یافتگی مناسب در کشور و فقر امکانات و منابع موجب از دست دادن 17 تن از هموطنانمان در آب‌های خلیج فارس شد و برای چندمین بار زنگ خطر بی توجهی به توسعه مناسب و پایدار حوزه جنوب کشور را برای همگان به صدا درآورد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی‌آباد اظهار داشت: باید در برابر خانواده‌های داغدار هرمزگانی و خراسانی که در این سانحه عزیزان خود را از دست دادند، شرمگین بود چرا که بی تدبیری، کندی سرعت توسعه و شتاب در بهره مندی از تجهیزات بروز دریایی و همین طور کندی سرعت  اجرای پروژه نزدیک سازی جزیره هرمز به سرزمین اصلی از جمله دلایل بروز این حادثه دردناک است که بزرگترین فاجعه دریایی در کشورمان طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

وی افزود: آنچه که رخ داد، در نتیجه مجموعه عوامل مختلفی بود که از صدر تا ذیل بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای متولی امور دریا را در بر می‌گیرد و شایسته نیست که به دلیل برخی ضعف‌ها در تصمیم گیری‌ها، مردم این چنین قربانی شوند بنابراین از مجموعه نهادهای نظارتی انتظار می‌رود تا شناسایی تمامی علل و عوامل این رخداد را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

آشوری به فقر و بیکاری ساکنان مناطق مختلف ساحلی هرمزگان اشاره کرد و گفت: نمی‌توان انتظار نوسازی سریع ناوگان شناوری خلیج فارس را داشت ولی تسهیلات مناسب و شیوه‌های حمایتی مطلوب از مردم این منطقه را دریغ کرد.

به گفته وی، آنچه که در سانحه دریایی اخیر، توجه بسیاری از رسانه‌ها و مردم کشورمان را به خود جلب کرد به دلیل کثرت افراد جانداده در این حادثه بود و این در حالی است که هرمزگان سال‌هاست که از این رخدادها به خود می‌بیند اما عملا گام‌هایی پرشتاب و ضربتی برای حل این مشکل برداشته نشده است و عمده حمل و نقل دریایی به جزایر مختلف خلیج فارس (به جز قشم) با شناورهایی انجام می‌شود که جان این 17 عزیز را گرفته‌اند و عملا ایمنی مناسبی نیز در آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از دستگاه قضایی، نماینده مدعی العموم و همین طور ساختار‌های نظارتی درون سیستمی خواست تا با بررسی موشکافانه موضوع در ابعاد مختلف، مسببین این حادثه را شناسایی و به صورت ریشه‌ای با این گونه بی مسئولیتی‌ها برخورد قاطع کند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول