اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نوسازی مدارس استان قم خبر داد

تحویل 83 پروژه در دست اجرا تا سال آینده در قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: 83 پروژه در دست اجرا تا پایان سال 91 تحویل آموزش و پرورش استان قم می‌شود.

تحویل 83 پروژه در دست اجرا تا سال آینده در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، سید مهدی حائری اظهار داشت: از این 83 پروژه در دست اجرا، 46 پروژه با زیربنای 78 هزار و 58 مترمربع از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و 37 پروژه با زیربنای 62 هزار و 747 مترمربع از اعتبارات استانی و خیرین و تخریب و بازسازی تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در دهه فجر امسال پنج پروژه آماده افتتاح و شش پروژه آماده کلنگ‌زنی است.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم ضمن مقایسه تعداد مدارس دوران قبل و بعد از انقلاب افزود: تعداد کل مدارس احداث شده در استان قم قبل از انقلاب 145 باب و بعد از انقلاب 611 باب مدرسه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه دانش‌آموزان با آرامش خاطر و در فضایی امن و مناسب به تحصیل علم بپردازند، تعداد 70 مدرسه فرسوده تخریب و مورد بازسازی قرار گرفته و 49 ساختمان نیز مقاوم‌سازی شده یا در دست مطالعه مقاوم‌سازی است.

حائری ضمن ارج نهادن به خدمات خیرین در یاری‌رسانی به آموزش و پرورش افزود: خیرین در ساخت 72 مدرسه با 694 کلاس درس مشارکت کرده‌اند و همچنین 37 باب نمازخانه و 8 سالن ورزشی و کتابخانه از این محل احداث شده و 84 قطعه زمین به مساحت 277 هزار و 883 مترمربع اهداء شده است.

وی در پایان افزود: از سال 77 تاکنون 130 میلیارد ریال هزینه تعمیر تجهیز و توسعه مدارس استان شده است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول