اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی:

نمایشگاه قرآن کرمان ظرفیت بین‌المللی دارد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: نمایشگاه قرآن کریم استان کرمان در صورت توسعه مکانی می‌تواند به صورت بین‌المللی مطرح شود.

نمایشگاه قرآن کرمان ظرفیت بین‌المللی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حمید محمدی در آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان کرمان با اشاره به استقبال پرشور از این نمایشگاه اظهار داشت: استقبال مردم کرمان از این نمایشگاه حکایت از آن دارد که کرمان شهر قرآنی است.

وی افزود: این نمایشگاه با این حجم در شأن مردم این شهر نیست، زیرا ترددها در داخل نمایشگاه زیاد بود و باید حداقل این مکان به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد. مدت زمان برپایی نمایشگاه از هفت روز باید به  15تا 20 روز افزایش یابد. با توسعه مکانی نمایشگاه قرآن، این نمایشگاه در آینده می‌تواند به عنوان یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشور فعالیت کند.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی خاطرنشان کرد: این امر به راحتی قابل تحقق است به شرط اینکه مکان مناسب نیز تأمین شود.

محمدی با اشاره به رشد سریع محصولات و نوآوری‌ها در زمینه قرآنی بیان داشت: علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، تئاتر و سریال، در حوزه هنرهای تجسمی 25 بخش به فعالیت می‌پردازند. عرصه‌های متنوعی توسط هنرمندان قرآنی طی شده، لذا می‌توان گام بزرگی در این زمینه برداشت.

محمدی همچنین با اشاره به استعدادهای قرآنی فراوان در استان کرمان افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی، کرمان را به قطب قرآنی جنوب کشور بدل می‌کند. یکی از چشم‌اندازهای مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد این قطب در استان کرمان است.

محمدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: همچنین رهبری بیان کردند که 15 تا 20 میلیون نفر نیز در کشور باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند.

وی همچنین بر محقق شدن مثلث توسعه فرهنگ قرآنی در استان کرمان تأکید کرد و گفت: این مثلث قرآنی شامل ایمان، عمل و حفظ قرآن است.

محمدی همچنین یکی از نشانه‌های رشد قرآن کریم را ایجاد نمایشگاه و استقبال از آن عنوان و به مسئولان برپایی نمایشگاه قرآن کرمان توصیه کرد: در نمایشگاه آینده قرآن کریم بخش‌های عترت، نهج‌البلاغه‌شناسی، صحیفه‌شناسی، حوزه و دانشگاه، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی و فرقه‌های نوظهور ایجاد شود.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول