اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به بارش برف

دستگاه‌های اجرایی گیلان آماده‌باش شدند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: تمام دستگاه‌های زیرساختی با توجه به بارش برف در این استان در حالت آماده‌باش باشند.

دستگاه‌های اجرایی گیلان آماده‌باش شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمد اکبرزاده در جلسه شورای اداری گیلان به وضعیت جوی این استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه اداره هواشناسی به تمام دستگاه‌ها و فرمانداران تا روز دوشنبه برف به صورت متناوب در گیلان می‌بارد.

وی ارتفاع برف در حال حاضر در ماسوله را 50 سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: ارتفاع برف در دیگر نقاط گیلان بین پنج تا 15 سانتی‌متر است.

اکبرزاده خواستار آمادگی کامل تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه مدیران زیرساخت‌ها برای مقابله با برف شد.

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه راهبرد اقتصادی گیلان در سال‌های اخیر را قطب گردشگری عنوان کرد و گفت: گیلان در صنعت و کشاورزی نیز قابلیت‌های مختلفی دارد اما قطب گردشگری بیش از دیگر موارد مطرح است.

سید علی آقازاده گیلان را دارای چهار لایه طبیعی مرتع، جنگل، جلگه و ساحل توصیف کرد و افزود: جلوگیری از روند تخریب محیط زیست نیاز به عزم ملی دارد.

وی با اشاره به روند تخریب در مرتع و جنگل، تصریح کرد: سال‌های گذشته جنگل‌های گیلان غارت شده است.

آقازاده با تاکید بر فرصت‌های کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: از 24 رودخانه استان در حال حاضر تنها در رودخانه سفیدرود تخم‌ریزی ماهیان صورت می‌گیرد.

وی به ساماندهی هفت درصد از فاضلاب‌های گیلان اشاره کرد و بیان داشت: نسبت تولید پسماند و تولید کمپوست در گیلان زیر 20 درصد است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان نیز در این جلسه تعداد خانوارهای ساکن در داخل و حاشیه جنگل‌های گیلان را 27 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: جنگل‌های گیلان متراکم‌تر از استان مازندران است.

رحمت‌الله رحمانی به جنگل‌کاری در سال‌های گذشته در گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون بالغ بر 60 هزار هکتار جنگل‌کاری در گیلان انجام شده است.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه جنگل‌های صنعتی در مازندران و گیلان به حداقل رسیده است، تصریح کرد: جنگل‌های صنعتی در این دو استان به کمتر از 400 هکتار کاهش پیدا کرده است.

به گفته عبدالله حاتم‌زاده، میزان تراکم جنگل‌ها به کمتر از 50 مترمربع کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول