اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور استاندار انجام شد

افتتاح و کلنگ‌زنی سه طرح عمرانی در شهرستان هشترود

خبرگزاری فارس: در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، از دو طرح عمرانی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان هشترود بهره‌برداری و یک طرح دیگر نیز کلنگ‌زنی شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی سه طرح عمرانی در شهرستان هشترود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی با وجود شرایط نامساعد جوی و بارش برف که برای افتتاح چند طرح عمرانی به شهرستان‌های چاراویماق و هشترود سفر کرده بود، بعد از ظهر امروز دو طرح عمرانی را در هشترود افتتاح کرد.

مدرسه 6 کلاسه شهر نظرکهریزی اولین طرحی بود که به دست علیرضابیگی افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

احداث این مدرسه که از سال 89 شروع شده و عملیات اجرایی آن در عرض 6 ماه به پایان رسیده، بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه در بر داشته است.

این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و 120 مترمربع احداث شده و در آینده نزدیک طرح هوشمندسازی آن نیز اجرا خواهد شد.

بازسازی 2126 کلاس درس

مدیرکل نوسازی مدارس استان که در مراسم افتتاح این مدرسه حضور داشت از افزایش 410 درصدی زیربنای مدارس استان بعد از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال 96 پروژه نوسازی مدارس در استان افتتاح می‌شود که برای اجرای آنها 135 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

علی آذرنژاد همچنین از بازسازی 2 هزار و 126 کلاس درس در استان با اعتبار یک هزار و 180 میلیارد ریال از زمان آغاز به کار دولت نهم خبر داد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی یک طرح گازرسانی در شهرستان هشترود افتتاح شد.

بیگی که با استقبال پرشور مردم روستای "چپینی" به این روستا رفته بود طرح گازرسانی به سه روستای شهرستان هشترود را افتتاح کرد.

با افتتاح این طرح که دو میلیارد و 410 میلیون ریال هزینه در بر داشته است، 104 خانوار روستایی شهرستان هشترود از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی کلنگ فاز دوم طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد سهند هشترود به زمین زده شد.

برای اجرای این فاز که 2 هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب سد سهند را زیرپوشش قرار خواهد داد 300 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

طرح آبیاری و زهکشی شبکه پایاب سد سهند که در 5 فاز اجرا می‌شود 10 هزار و 300 هکتار از اراضی این منطقه را زیرپوشش قرار داده و 30 روستای شهرستان هشترود از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

در ایام دهه فجر امسال در شهرستان هشترود 17 طرح عمرانی با اعتبار 26 میلیارد و 239 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول