اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار آذربایجان شرقی

4 طرح عمرانی در روستاهای شهرستان چاراویماق افتتاح شد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی با سفر به شهرستان چاراویماق چهار طرح عمرانی را در این شهرستان افتتاح کرد.

4 طرح عمرانی در روستاهای شهرستان چاراویماق افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی با وجود بارش شدید برف در شهرستان چاراویماق، در بدو ورود به شهر قره‌آغاج مرکز شهرستان چاراویماق، جایگاه CNG این شهر را افتتاح کرد.

این طرح که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از سال 1387 اجرا شده بالغ بر 12 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

استاندار سپس به روستای دبردان شهرستان چاراویماق رفت تا طرح گازرسانی به 5 روستای این شهرستان را افتتاح کند.

با افتتاح این طرح که با اعتبار 16.5 میلیارد ریال اجرا شده است اهالی روستاهای دبردان علیا، قمشلو، ایمشجه، تاکنلو علیا و سفلی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی طرح تامین آب آشامیدنی مجتمع سهندشرقی به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست این طرح که به منظور تامین آب آشامیدنی 3 روستای شهرستان چاراویماق اجرا شده، 780 نفر از جمعیت این سه روستا را  زیرپوشش قرار می‌دهد.

برای اجرای فاز اول مجتمع آب آشامیدنی سهندشرقی 570 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و آب موردنیاز آن از طریق حفر یک حلقه چاه در فاصله 13 کیلومتری آن تامین می‌شود.

برای اجرای کامل این طرح که 12 روستای شهرستان چاراویماق را زیرپوشش قرار خواهد داد 700 میلیون ریال دیگر اعتبار نیاز است.

استاندار آذربایجان شرقی که پس از افتتاح این طرح به روستای حسینی علیا رفته بود با استقبال پرشور اهالی این روستا که از ساعاتی قبل منتظر ورود وی بودند مواجه شد و با حضور در مسجد این روستا در جمع آنان سخنرانی کرد.

چهارمین طرح عمرانی که امروز با حضور استاندار در شهرستان چاراویماق و در میان استقبال گرم اهالی روستای ورقه از استاندار و هیأت همراه وی به بهره‌برداری رسید طرح بهسازی و نوسازی 246 واحد مسکن روستایی بود.

این طرح با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 700 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که از محل تسهیلات بانکی و مشارکت مردمی تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که در مراسم افتتاح این طرح حضور داشت، گفت: نوسازی واحدهای مسکن روستایی در دولت‌های نهم و دهم نسبت به گذشته 15 برابر شده است و تاکنون در این دو دولت 800 میلیارد ریال تسهیلات نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده است.

قربان محمدی با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای طرح‌های نوسازی مسکن روستایی از اتمام نوسازی 68 هزار واحد مسکن روستایی از مجموع 92 هزار واحد در استان خبر داد.

گفتنی است، در ایام دهه فجر امسال 9 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان چاراویماق به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول