اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان منتصریه:

پیوند اعضا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان منتصریه مشهد گفت: رسانه‌ها در راستای ایجاد فرهنگ‌سازی برای عمل پیوند عضو نقش بسزایی دارند.

پیوند اعضا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر یارمحمدی ظهر امروز در نشست خبری پیوند عضو که در بیمارستان منتصریه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان منتصریه در اواخر سال جاری یکی از بیمارستان‌های مجهز به عمل پیوند عضو در ناحیه‌های کبد، قرنیه، کلیه، مغز و استخوان خواهد بود.
وی افزود: از ماه آینده بخش دیالیز بیمارستان منتصریه برای پذیرش بیماران آماده خدمت‌رسانی است.
یار محمدی با بیان این مطلب گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن اساتید مجرب در عرصه پیوند اعضا تاکنون توانسته 276 عمل پیوند عضو را انجام دهد.
وی افزود: آمار تعداد افراد درخواست‌کننده برای عمل پیوند اعضاء در ایران بسیار زیاد بوده و فقط از طریق فرهنگ‌سازی رسانه‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس بیمارستان منتصریه تصریح کرد:خانواده‌ها و افراد که از لحاظ عاطفی اعضای بدن خود را اهدا کرده جان بسیاری از بیماران نجات می‌دهند.
یارمحمدی گفت: عمل پیوند اعضای بدن بیماران مرگ مغزی را مجلس شورای اسلامی، علمای شیعه و رهبری مجاز عنوان کردند.
مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران از لحاظ پیوند کلیه پیشتاز بیان کرد و گفت: در کشور 30 هزار مرکز پیوند کلیه وجود دارد و بسیاری از بیماران دیالیزی، از مرگ حتمی نجات یافتند.
یارمحمدی خاطر نشان کرد: تعداد آمار تصادف که منجر به مرگ مغزی می‌شوند، در ایران بالا است.
وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مرکز غربال‌گری افراد برای پیشگیری از بیمارها جان افراد را از مریض‌های انواع سرطان‌ها مانند پستان را جلوگیری می‌کند.
همچنین در این جلسه از خانواده جوان 20 ساله فریمانی (احمد زواری) که به دلیل مرگ مغزی اعضای بدنش (کبد، قرینه و کلیه) او را به 5 نفر اهدا کردند، از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر به عمل آمد و تمام هزینه‌های بیمارستان او طی چند روز بستری بخشیده شد.
یکی از اعضای خانواده این مرحوم این عمل را به خطر رضای خداوند و بخشیدن جان او به سایر هموطنان عنوان کرد و افزود: بحث اهدای پیوند اعضا در ایران باید بین مردم ایجاد شود.
مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی گفت: خوشبختانه پیوند اهدا عضو در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رواج پیدا کرده است.
یارمحمدی اظهار داشت: از ابتدای تأسیس مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد 521 عضو کلیه، 132 کبد، 218 قرنیه، 72پوست، شش قلب و چهار پانکراس به بیماران اهدا شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول