اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی:

پیوند اعضا در مرگ‌های مغزی نیازمند بررسی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: پیوند اعضا و تعیین تکلیف بیماران مرگ مغزی نیازمند کمیته تخصصی، تجهیزات و امکانات ویژه و خاص و بررسی‌های لازم است.

پیوند اعضا در مرگ‌های مغزی نیازمند بررسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان جنوبی، محمدرضا نورس در دومین جلسه کمیته استانی طب و قضا به بررسی مشکلات و محدودیت‌های قانونی پیوند اعضا در مرگ‌های مغزی و زندگی نباتی پرداخت.
وی ضمن  تشکر از پیگیریهای اعضای کمیته در برگزاری و تداوم جلسات در مورد اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دو همایش طب و قضا در سال‌های گذشته به بیان محورهای سومین همایش طب و قضا و ارائه مطالبی پیرامون مرگ مغزی، تعاریف مطرح شده و فرق آن با زندگی نباتی، علل وقوع و پروتکل تشخیص مرگ مغزی، پزشکان دخیل در تایید آن و دیدگاه‌های حقوقی و ابهامات موجود در مورد این موضوع پرداخت.
نورس گفت: بحث پیوند اعضا و تعیین تکلیف بیمارانی که در این گروه قرار دارند و جایگاه حقوقی آن نیازمند کمیته تخصصی، تجهیزات و امکانات ویژه و خاص خود است.
وی تصریح کرد: این سازمان در راستای رفع موانع قانونی و حقوقی لازم در امر پیوند اعضا تلاش می‌کند و بر انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی توسط کلیه محققان و پژوهشگران به منظور انجام اصلاحات زیر بنایی در اجرای این امر و تسهیل در امر پیوند اعضا، مرگ‌های مغزی و زندگی نباتی در استان تاکید کرد.
محمد دهقانی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به پیگیریهای جدی دانشگاه در این امر و محدودیت‌های موجود از جمله امکانات و تجهیزات لازم و نبود زیر ساخت‌های لازم برای تحقق این مهم اشاره کرد.
در ادامه روسای بیمارستان‌های ولیعصر (عج)، امام رضا(ع) و شهید رحیمی بیرجند با طرح موضوع مشکلات مبنی بر ترخیص بیماران مرگ مغزی یا زندگی نباتی ملاحضات قانونی در موارد اصرار بستگان، رضایت‌نامه‌های پزشکی و عدم امکانات و تجهیزات لازم برای پیوند اعضا و محدودیت‌های تخت‌های بیمارستانی برای نگهداری این افراد را مطرح کردند.
سایر شرکت‌کنندگان اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز بر لزوم قوانین شفاف و مستند با حمایت‌های لازم قانونی از پزشکان در موارد خاص از جمله تصمیم‌گیری در مورد بیماران انتهای زندگی، برخورداری از دوره‌های آموزشی ویژه برای ارتقای توانمندی در امر پیوند اعضا، فرهنگ‌سازی لازم و آموزش و ترغیب خانواده‌ها به پیوند اعضا و اعلام آماری برای ارائه طرح‌های تحقیقاتی و پزشکی کردند.
در این جلسه مهم‌ترین مشکلات موجود در بحث پیوند اعضا در استان، فرهنگ‌سازی در بین مردم از طریق مطبوعات، رسانه‌های سمعی و بصری و پزشکان متخصص و تهیه امکانات و تجهیزات لازم در مورد اهدای عضو، تشکیل کمیته‌های تخصصی و رفع موانع قانونی عنوان شد.
سومین همایش سراسری طب و قضا 7 تا 9 دی ماه امسال با دو موضوع صدمه مغزی، زندگی نباتی، مرگ مغزی و خسارات مازاد بردیه و هزینه‌های درمانی مصدومان در مشهد مقدس برگزار میشود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول