اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس ‌‌در ‌اختتامیه ‌جشنواره بین‌المللی ‌شیخ طوسی:

تمام توطئه‌های استکبار در 33 سال گذشته علیه ایران با شکست مواجه شده است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام توطئه‌های استکبار در 33 سال گذشته علیه ایران با شکست مواجه شده است.

تمام توطئه‌های استکبار در 33 سال گذشته علیه ایران با شکست مواجه شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهاب‌الدین صدر ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از نقاط قوی در معارف دینی اعتقاد به مهدویت و اصلاح نظام عالم است، اعتقاد به ظهور منجی و مصلح که با آمدنش نظام سراسر ظلم و ستم موجود در عالم تغییر می‌یابد و یک نظام براساس عدل و صلح در سراسر عالم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ها و نقاط مثبتی که در تفکر دینی و شیعی است امید به اصلاح نظام‌ها و ظهور منجی است که این موضوع در بین ادیان الهی وجود دارد.

صدر خاطرنشان کرد: در تورات، انجیل و دیگر کتاب‌های آسمانی با عباراتی به نظام عالم و بشریت و تولد مصلح که نظام عالم را تغییر می‌دهد، اشاره شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده الهی بر این اصل است که حاکمیت و مالکیت نظام عالم به صالحان و مستضعفان برسد، ابراز داشت: اتفاقی که در 33 سال گذشته افتاد، نقطه تاریخی ویژه است، به این دلیل که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی استکبار و شرق و غرب این بود که کشورهای اسلامی دارای حکومت‌های ضعیف و عمال وابسته باشند.

وی افزود: سیاست استکبار این بود که دولت‌های اسلامی از لحاظ اقتصادی وابسته و مصرف‌گرا باشند و نتوانند روی پای خود بایستند، همچنین خواسته آنها این بود که این دولت‌ها از نظر سیاسی سربازان بیگانه و از نظر فرهنگی نیز از دین تهی باشند.

صدر عنوان داشت: با نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی معادلات استکبار بر هم خورد، استکبار و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو موضوع را دنبال و تلاش کردند تا این نظام را که در عین ناباوری آنها به پیروزی رسید، ناتوان سازند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع دیگری که استکبار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دنبال کرد، این بود که کشورهای دیگر از این پیروزی، نمونه و الگوبرداری نکنند و این راه را ادامه ندهند.

به گفته وی، در 33 سال گذشته انواع طراحی‌ و توطئه‌ها در عرصه جنگ سخت و نرم بر ایران اسلامی اعمال شد، کودتا و حمله نظامی، ترور شخصیت‌های برجسته نظام و جنگ تحمیلی هشت ساله با حمایت از ابرقدرت‌ها به منظور بی‌رنگ کردن نظام و انقلاب صورت گرفت.

صدر یادآور شد: موضوعی که استکبار در سال‌های گذشته دنبال کرده است، این بود که تبلیغاتی با این مضمون که دین نمی‌تواند حکومت اقامه کند و یا دین نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات اجتماعی سیاسی، جوامع بشری باشد، را رواج داد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: دشمنان سعی داشتند نشان دهند، دین کارآمدی لازم را ندارد اما پیروزی انقلاب اسلامی این معادله را بر هم زد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و استکبار تلاش کردند جلوی صدور انقلاب را گرفته و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام دادند تا این راه دوباره تکرار نشود.

صدر بیان داشت: در 33 سال گذشته، طراحی مجموعه‌های اسلامی که جاذبه‌ای در میان مردم نداشت صورت گرفت، اما امام خمینی(ره) از اسلام ناب سخن گفت، اسلامی که ظلم‌ستیز بوده و موجب عزت و پیشرفت ملت‌ها می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دین اسلام مردم دنیا را عزت‌مند و سربلند می‌خواهد، اضافه کرد: با احیای اسلام ناب در کلمات امام راحل جاذبه ایجاد شد.

وی گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان، ایجاد اسلام‌های مختلف بود که از جمله می‌توان به اسلام طالبان اشاره کرد که می‌خواست تنفر از اسلام را در بین مردم ایجاد کند.

صدر تصریح کرد: استکبار در مقابل اسلام ناب، مدل بدلی اسلام را طراحی کرد که بی‌قاعده و بی‌چارچوب بودن از ویژگی‌های این اسلام‌های ساختگی بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدل‌های دیگری از اسلام‌ به جای اینکه براساس عقل و منطق قضاوت کنند براساس خرافات و موهومات شکل گرفته بود و بر این تعابیر دامن می‌زد.

وی تصریح کرد: در کشورهایی از جمله آمریکا و اروپا که تظاهر می‌کنند براساس عقل و منطق سخن گفته و عمل می‌کنند انواع خرافات در بین مردم این کشورها رواج دارد.

صدر گفت: این مدل‌های بدلی به منظور مخدوش کردن چهره اسلام در بین مردم ایجاد شد که در عمل نتوانست کاری از پیش ببرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول