اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جم خبر داد

خسارت 180 میلیارد ریالی کشاورزان جم

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان جم از خسارت 180 میلیارد ریالی کشاورزان شهرستان جم خبر داد.

خسارت 180 میلیارد ریالی کشاورزان جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم عبدالنبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگاران در جم اظهار داشت: در اثر سرمای شدید روزهای گذشته بالغ بر 18 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان این شهرستان در مزارع گوجه‌فرنگی و باغات مرکبات وارد شده است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان جم عنوان کرد: در شهرستان جم قریب به 400 هکتار اراضی گوجه‌فرنگی وجود دارد و در اثر سرمای شدید روزهای گذشته به 20 تا صددرصد مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان خسارت وارد شده است.

یوسفی با اشاره به خسارت صددرصدی به مزارع گوجه‌فرنگی روستای سرچشمه بیان داشت: همزمان با فصل برداشت محصولات به صددرصد از مزارع گوجه‌فرنگی روستای سرچشمه آسیب رسیده است و این میزان خسارت در طول بیست سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی در بیان خسارات سرمای شدید روزهای گذشته این شهرستان اضافه کرد: این سرما باعث خسارت به بیش از یک‌هزار و 200 هکتار از باغات مرکبات به ویژه در بخش مرکزی شده است.

این مسئول ابراز داشت: در اثر سرمای شدید بخش وسیعی از این محصولات دیگر قابلیت رویش نداشته و بخش دیگر نیز به خاطر تاثیر شدید سرما بر سرشاخه‌های درختان و از بین رفتن آنها تا دو سال آتی قابلیت ثمردهی را از دست داده‌اند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان جم خاطر نشان کرد: کشاورزانی که محصولشان بیمه بوده خسارت وارده بر ایشان از طریق صندوق بیمه پیگیری می‌شود.

یوسفی در رابطه با کشاورزانی که محصولات ایشان بیمه نبوده است، اظهار داشت: مزارع و باغ‌هایی که بیمه نداشته‌اند نیز پس از برآورد خسارت توسط کارشناسان از طریق ستاد حوادث غیر مترقبه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی مرکبات است بیان داشت: کشاورزی، عمده‌ اشتغال مردم شهرستان جم است و امیدواریم که با اقدامات صورت گرفته، دولت همچون همیشه، این قشر زحمتکش را مورد حمایت قرار دهد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول