اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر راه و شهرسازی

عملیات اجرایی پروژه سریع‌السیر قطار برقی مشهد ـ تهران ‌آغاز شد‌

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی پروژه سریع‌السیر قطار برقی مشهد ـ تهران دقایقی پیش آغاز شد.

عملیات اجرایی پروژه سریع‌السیر قطار برقی مشهد ـ تهران ‌آغاز شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی نیکزاد عصر امروز در مراسم‌ آغاز عملیات اجرایی پروژه سریع‌السیر برقی راه آهن مشهد ـ تهران که در ایستگاه راه آهن فریمان برگزار شد اظهار داشت: امروز که مصادف با 12 بهمن نخستین روز از دهه فجر است باید به خود ببالیم که یکی از بزرگترین پروژ‌ه‌های ریلی کشور را در حال آغاز می‌کنیم.

وی افزود: آنچه که استکبار از زمان انقلاب به دنبال آن بوده است تضعیف کردن نظام بوده است در حالی که ما معتقدیم یکی از بزرگترین ثمرات انقلاب اسلامی نظام ولایی است و نیز مبدا تمام حکومت‌های دنیا نظام ولایی ما است.

وی با اشاره به وضعیت ریلی کشور در پیش از دولت نهم و پس از آن خاطرنشان کرد: پیش از دولت نهم و دهم 10 هزار کیلومتر راه ریلی در کشور موجود بود و این در حالی است که فقط در 6 سال اخیر دولت و نهم و دهم 10 هزار کیلومتر راه ریلی در دست ساخت است.

نیکزاد تصریح کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر هیچ استانی از کشور بدون خط راه آهن نباشد و تمام استان‌های کشور به راه آهن متصل باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر شلمچه را از طریق خط راه آهن به بصره وصل کنیم با 34 کلیومتر می‌توانیم به عراق و سوریه متصل شویم و این می‌تواند سبب بازرگانی آسان و نیز انجام راحت‌تر کارها می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان واحدهای مسکن موجود در کشور تا سال گذشته، 18.5 میلیون واحد بوده است، افزود: این در حالی است که در عرض دو سال گذشته 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکن در کشور در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه درب وزارت راه و شهرسازی به روی تمام سرمایه‌گذاران باز است، خطر نشان کرد: پروژه برقی‌کردن راه آهن مشهد - تهران ظرف دو سال فاز اول آن به اتمام می‌رسد و در عرض این دو سال چهار هزار و 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول