اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی

حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک گلباران شد

خبرگزاری فارس: حجره طلبگی امام خمینی(ره) در زمان تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک ظهر امروز همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن گلباران شد.

حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک گلباران شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امام جمعه موقت اراک در این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه ملت بزرگ ایران با لبیک گفتن به دعوت امام راحل، 12 بهمن و دهه مبارک فجر را گرامی می‌دارند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی علیه طاغوت و ستمگران رژیم ظالم شاهنشاهی به رهبری داهیانه و پیامبرگونه امام خمینی(ره) و اتحاد و پشتیبانی مردم به الگویی موفق در حکومت‌داری اسلامی در جهان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌پور با اشاره به اینکه به لطف پروردگار متعال، ایران اسلامی امروز در تمام عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و... از جایگاه ارزشمندی در جهان برخوردار است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران موجی از بیداری اسلامی را در میان کشورهای اسلامی، منطقه و کشورهای جهان به راه انداخت که مستکبران دنیا در برابر این موج یارای ایستادگی ندارند و این مهم وظیفه ما را در حفاظت از ارزش‌ها و انتقال آن به دنیای تشنه عدالت دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه صدور انقلاب ایران به کشورهای اسلامی و منطقه و خیزش موج بیداری اسلامی در جهان باعث وحشت سران کفر و استکبار شده و خواب را از چشمان آنان ربوده است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد هستیم که مردم مصر، یمن، بحرین، تونس و... به پا خاسته و فریاد آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی را علیه حاکمان ظالم و زورگو سر می‌دهند،دلیل آن پیروی و تاسی از نهضت جمهوری اسلامی و انقلاب بزرگ ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: همه ما در دهه چهارم انقلاب باید با تلاش و جدیت در همه عرصه‌ها برای پیشرفت و توسعه کشور و اهداف سند چشم‌انداز نظام و تبدیل ایران به مقام برتر منطقه گام‌های استوار و محکمی برداریم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه حضور گسترده ملت رشید ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن نمایش وفاداری مردم به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب خواهد بود، افزود: پشتیبانی مردم از ولایت فقیه عامل ادامه حیات طیبه انقلاب اسلامی و صلابت و اقتدار نظام اسلامی ایران در جهان است.

حجره طلبگی امام راحل که در سال 1299 شمسی برای ادامه تحصیل به اراک آمدند، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که در حال حاضر به نام حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.

این مدرسه دینی در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.

در این مراسم مسئولان اجرایی، روحانیون، ایثارگران و جمعی از طلاب و اقشار مختلف مردم به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول