نورالله بیرانوند در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اجرای این پروژه اظهار داشت: در فاز نخست این طرح ظرفیت مسافر از 13 میلیون به 20 میلیون نفر در سال افزایش مییابد که فاز نخست آن در دو سال اجرایی میشود.
وی افزود: همچنین با برقیکردن راه آهن مشهد ـ تهران سرعت جابهجایی به 200 کیلومتر در ساعت افزایش مییابد که در این راستا زمان سیر قطار به شش ساعت کاهش مییابد.
مجری طرح برقیکردن راه آهن مشهد تهران با بیان اینکه این طرح در دو فاز انجام میشود، خاطر نشان کرد: فاز دوم پس از اتمام فاز اول به تناسب افزایش نیاز اجرایی میشود که در نتیجه ظرفیت جابهجایی مسافر 50 میلیون نفر در سال افزایش مییابد.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه با سرمایهگذاری بخش خصوصی انجام میشود، تصریح کرد: در واقع این پروژه به صورت سرمایهگذاری bot ساخته و بهرهبرداری انتقال به این صورت اجرا میشود.
مجری طرح برقیکردن راه آهن مشهد ـ تهران ادامه داد: تاکنون میزان سرمایهگذاری این طرح 41هزار میلیارد ریال برآورد شده است که در فاز نخست بر اساس برآوردها 25هزار میلیارد ریال هزینه میشود.
تا دقایقی دیگر عملیات اجرای طرح برقیکردن راه آهن مشهد ـ تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی آغاز میشود.
انتهای پیام/م20