اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد

فعالیت 76 سازمان مردم نهاد در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از فعالیت 76 سازمان مردم نهاد در زنجان خبر داد.

فعالیت 76 سازمان مردم نهاد در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز ایرج رحمانی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان، اظهار داشت: با ادغام دو سازمان ورزش و جوانان از مهر ماه سال جاری فعالیت‌های این سازمان در قالب سازمان ورزش و جوانان در استان زنجان عملیاتی شده و دستورالعمل‌هایی نیز در راستای انجام این ماموریت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروهای انسانی، کارکنان و تدوین شاخص‌های توسعه امور جوانان براساس ماده 41 قانون پنجم توسعه کشور از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود، افزود: پیگیری تضمین بودجه و پیش‌بینی اعتبارات در بودجه 91 و ساماندهی امور سازمان‌های مردم نهاد از دیگر ماموریت‌های این وزارت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: بازنگری در ماموریت‌های محوله ستادی، تدوین راهبردی دبیرخانه اوقات فراغت، تشکیل دبیرخانه جشنواره حضرت علی اکبر، تشکیل دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان و برگزاری نشست مدیران با دبیران سازمان‌های مردم نهاد و تشکیل دبیرخانه اوقات فراغت از برنامه‌های دیگر این وزرات محسوب می‌شود.

وی از تدوین 12 برنامه اجرایی، راه‌اندازی نخستین سمن قهرمانی استان و تصویب نخستین خانه فرهنگی خبر داد و افزود: توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان، مطالعات و پژوهش‌های جوانان، امور فرهنگی و ارتقای اجتماعی جوانان از شاخص‌های اختصاصی امور جوانان است.

رحمانی با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان بیان داشت: اوقات فراغت‌، تهسیل ازدواج جوانان، آموزش‌های جوانان، نمایشگاه‌ها،سمینارها و همایش‌های جوانان از دیگر شاخص‌های اختصاصی امور جوانان محسوب می‌شود.

وی ایجاد پارک فراغت، اجرای برنامه تعلیم خانواده، احداث شش باب خانه جوان در شهرستان‌های تابعه، راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جوانان شمالغرب کشور در زنجان را از طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اجرای برنامه گفتار ماه، انتشار کتاب موفقیت‌های جوانان نخبه استان، حمایت از کارکردهای فاخر دانشجویی دانشگاه‌های استان، برگزاری جشنواره دستاوردهای جوانان مبتکر و مخترع استان از دیگر برنامه‌های امور جوانان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تامین سمن سرای جوان، برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری، آموزش حجاب و عفاف برگزاری تورهای آموزشی و فرهنگی و بازدید از پروژه‌های شاخص دولت نهم و دهم ویژه فرزندان شهدا و جوانان فرهیخته در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان محسوب می‌شود.

رحمانی با اشاره به برنامه‌های روز 18 بهمن به عنوان روز جوان، خودباوری از اجرای 300 برنامه در طول دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی این اداره کل خبر داد و افزود: در این روز برنامه‌های ویژه‌ای در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدار دبیران سمن‌ها و ورزشکاران با استاندار و ائمه جمعه از برنامه‌های این روز است، افزود: برگزاری اجلاس سراسری دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان با حضور عباسی وزیر ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌های این روز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از کلنگ‌زنی نخستین خانه فرهنگی جوانان در زنجان خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه پیامکی، برگزاری مسابقات قرآنی و بازدید از پروژه‌های مختلف استان و برگزاری حلقه‌های گفت‌و‌گو از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی تجلیل از فعالان جهاد علمی و فناوری، کلنگ‌زنی مسجد جوانان و ورزشکاران در مجموعه ورزشی انقلاب را از برنامه‌های این روز عنوان کرد و افزود: برنامه‌های شاخصی در استان در این روز برگزار می‌شود.

رحمانی از فعالیت 76 سازمان مردم نهاد در زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد 38 سمن فعال هستند که ساماندهی این سمن‌ها از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول