اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ادامه پیشتازی اسلام‌گرایان در انتخابات مجلس شورای مصر

خبرگزاری فارس: ادامه شمارش آرای انتخابات مرحله اول مجلس شورای مصر از ادامه پیشتازی اسلام‌گرایان به رهبری حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمون خبر می‌دهد.

ادامه پیشتازی اسلام‌گرایان در انتخابات مجلس شورای مصر
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از شمارش آرای مرحله اول انتخابات مجلس شورای مصر که در 13 استان قاهرة، اسکندریة، الغربیة، الدقهلیة،  المنوفیة، دمیاط، شمال سیناء، جنوب سیناء، الفیوم، أسیوط، قنا، البحر الأحمر و الوادى الجدید که طی روزهای 29 و 30 قاهره و اسکندریه برگزار شد، اسلام‌گرایان این کشور توانستند همچون انتخابات مجلس شعب اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند.

بر اساس نتایج اعلام شده در استان‌های قاهره، اسکندریه، الغربیه، شمال و جنوب سیناء، قنا، الوادی الجدید، کفر الشیخ، البحر الأحمر، الدقهلیة، القلیوبیة، المنوفیة و دمیاط حزب "آزادی و عدالت"، شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمون و حزب سلفی "النور" موفق شدند، بیشترین آرا را به خود اختصاص دهند.

ـ در "استان الغربیه" نتایج شمارش آرا حکایت از آن دارد که حزب عدالت و آزادی، حزب سلفی النور، حزب الوفد و حزب عدالت به ترتیب بیشترین آرا را از آن خود کرده‌اند.

- در "استان البحر الأحمر"، "سید ابراهیم"، رئیس کمیته قضایی حاضر در انتخابات نیز اعلام کرد که حزب آزادی و عدالت توانسته با اخذ 8196 رای بیشترین آرا را از آن خود کند و پس از آن حزب آزادی نیز با کسب 6216 رای بیشترین آرا را کسب کرد.

- در "استان الوادی الجدید" نیز حزب آزادی و عدالت، حزب النور و حزب صلح اجتماعی و حزب اصلاح و توسعه در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

- در "استان جنوب سینا"، "طه سعفان"، رئیس کمیته قضایی این استان از پیشتازی حزب النور با کسب 6334 رای در جایگاه اول و حزب الوفد با 4699 رای در جایگاه دوم خبر داد.

- در "استان شمال سینا" هم حزب آزادی و عدالت و حزب النور توانستند به ترتیب با اخذ 21هزار و 705 رای و 19 هزار و90 رای اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند.

از سوی دیگر، هزاران مصری با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر مجلس ملت خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای قصاص عاملان کشتار شهدای 25 فوریه شدند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه شورای عالی نظامی حاکم بر مصر خواهان کناره‌گیری این شورا از قدرت و انتقال آن به غیرنظامیان شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین با سر دادن شعارهایی علیه کمال الجنزوری، نخست‌وزیر منصوب این کشور تاکید کردند که دولت از مسئولیت خود جهت تامین امنیت شهروندان و رسیدگی به پرونده شهدای انقلاب شانه خالی می‌کند.

اما "نادر البکار"، سخنگوی رسمی حزب سلفی النور در دیدار با گروهی از مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره تاکید کرد، در صورتی که حزبش اکثریت را در پارلمان به دست آورد و قدرت را به دست گیرد، به معاهده کمپ دیوید پایبند خواهد بود.

وی گفت: حزب سلفی النور در صورتی که به قدرت برسد، در توافق‌نامه صادرات گاز به رژیم صهیونیستی بازنگری خواهد کرد، چراکه این پرونده یک پرونده بسیار مهم است که تنها مسائل مادی را دربرنمی‌گیرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول