اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری خبر داد

برگزاری شش تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از برگزاری شش تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری در کشور خبر داد.

برگزاری شش تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری در کشور

علی زنگی‌آبادی در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، از برگزاری شش تور بین‌المللی در کشور خبر داد و اظهار داشت: چهار تور رشته کورسی در رده بین‌المللی در آذربایجان، کرمان، میلاد نور و خلیج فارس برگزار می‌شود و دو تور بین‌المللی دیگر در رده سنی جوانان رشته کورسی در استان‌های کرمان و قزوین برگزار می‌شود که تور قزوین با عنوان سردار شهید آزادگان برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه افزود: با توجه به اینکه سال آینده برای نخستین بار در کشور میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی رشته دانهیل و کراس کانتری در کردستان هستیم، امیدوارم با برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات بتوانیم مانند تور‌های بین‌المللی در کشور میزان برگزاری این مسابقات را افزایش دهیم.

زنگی‌آبادی با اشاره به کمبود اعتبار در این فدراسیون، گفت: در سال جاری هیچ‌گونه اعتباری از طرف وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون پرداخت نشده که این موضوع مقداری مشکلات مالی در این فدراسیون به وجود آورده است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش به تازگی اعلام کرده که تا پایان سال جاری میزان اعتبار این فدراسیون به حساب واریز خواهد شد که موجب تغییرات و حرکت جدیدی در این فدراسیون و هیئت‌ دوچرخه‌سواری استان‌ها می‌شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌‌سواری اعلام کرد: در راستای توسعه این رشته ورزشی در کشور فدراسیون ساخت پیست قهرمانی در استان‌های مختلف کشور، برگزاری مسابقات کشور در استان‌ها، برگزاری تورنمنت رشته‌های مختلف در استان‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته وی موارد ذکر شده موجب انگیزه‌سازی در جوانان و ورزشکاران هر استان به رشته دوچرخه‌سواری می‌شود.

زنگی‌آبادی در ادامه به 31 هیئت فعال استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: این هیئت‌ها برای برگزاری مسابقات و توسعه این رشته ورزشی در استان‌های خود می‌توانند با به‌کارگیری بخش خصوصی تغییرات خاصی در دوچرخه‌سواری ایجاد کنند.

زنگی‌آبادی از فعالیت 15 تا 20 هزار نفر ورزشکار در رشته دوچرخه‌سواری خبر داد و افزود: بیشترین تعداد این ورزشکاران را آقایان در بر گرفته‌اند.

وی به برگزاری مسابقات لیگ برتر، لیگ دسته یک و مسابقات لیگ کوهستان در دو بخش آقایان و بانوان کشور اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار مسابقات جاده‌ای در رده سنی زیر 23 سال به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه با بیان اینکه بخش بانوان مدت سه تا چهار سال است فعالیت خود را شروع کرده افزود: بخش بانوان هنوز در کل کشور فعال نشده و آنان از محدودیت خاصی در استان‌های مختلف برخوردار هستند.

وی در پایان بیان داشت: دوچرخه‌سواری بانوان با توجه به شروعی که داشته تا اینجا بسیار خوب درخشیده‌اند و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر این بخش نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول