اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سی‌و‌سه پل گهواره انقلابی از جنس آفتاب شد‌

نوش باد جشن بزرگ انقلاب اسلامی در کام تمام عدالت‌خواهان‌

خبرگزاری فارس: 33 سال پیش، سی‌و‌سه پل شهرمان که تا پیش از این گهواره روی آب شهیدان بود، گهواره «انقلاب» فرزندی از جنس آفتاب شد، نوش باد جشن میلاد انقلاب در کام عدالت خواهان و نیش باد در چشمان حسودان و دیکتاتورهای دوران.

نوش باد جشن بزرگ انقلاب اسلامی در کام تمام عدالت‌خواهان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پا به ماه بهمن گذاشته‎ایم ماهی که یادآور خاطره‎های شیرین است، ماهی که وقتی قدم به کوچه پس کوچه‎هایش می‎گذاریم یادمان می‎آید، که چقدر راحت می‎توانیم نفس بکشیم، چقدر راحت می‎توانیم معنی آزادی و آزادگی را درک کنیم، یادمان می‎آید اندکی بایستیم و به آسمان بالای سرمان نگاهی بیاندازیم و ببینیم نه دیگر از آسمان مه گرفته و روزهای خفقان خبری نیست، از روزهای بی‎حال و خورشید کسل و نیمه جان خبری نیست.

سی و سه سال است که خورشید شهرمان هر روز در انتظار طلوع است، خورشیدی که پیش از این پشت ابرها پنهان بود و از تابیدن فرار می‎کرد، حالا هر بامداد برای طلوع  لحظه شماری می‎کند و هر روز طلوعش را به حضور سبز یک شهید هدیه می‎کند، آفتابی که روزها روزه می‎گیرد و شب‎ها شب زنده داری می‎کند، به شکرانه تولد همدلی، عدالت‎خواهی و وحدت، به شکرانه به زیر کشیده شدن دیکتاتورها و دژخیمانی که سال‎ها سایه‎شان بر سرمان سنگینی می‎کرد و شانه‎های مردم شهرمان دیگر توان تحمل لاشه غول پیکرشان را نداشت.

*انقلاب هدیه خداوند به ملت ایران و امام خمینی (ره) واسطه این خیر و برکت بود

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت به است که خداوند ملت ایران اسلامی داده است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) دارای شخصیت یک پارچه و جامعی بود به گونه‎ای که تمام جنبه‌های شخصیتی وی به صورت هماهنگ با هم پیش می‎رفت و در تمام مراحل زندگی پربارش حتی یک بار هم سیاستش از دیانتش جلو نزد و در طول حیات خود تمام جوانب را با هم و هم سوی با هم انجام می‎داد و امام خمینی (ره) کسی بود که خداوند به واسطه وی نعمت بزرگ انقلاب را به ملت ایران هدیه داد.

محمدرضا صالحیان افزود: برای آشنایی جوانان با شخصیت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی همچنین امر ولایت فقیه باید در دانشگاه‎ها یک کتاب خاص، یک درس خاص  و یک امتحان خاص در نظر گرفته شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا به حال در روند پیشرفت و پیشبرد اندیشه‌های امام خمینی (ره) قرار گرفته است، به نوعی که در بخش علمی روند رو به پیشرفت داشته است.

* مهم‌ترین رمز پیروزی در انقلاب اسلامی اطاعت از امام راحل بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین‎شهر و میمه در مورد عوامل پیروزی در انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین رمز پیروزی در انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس اطاعت از امام راحل بود.

سرهنگ علی رجبی افزود: بصیرت و هوشیاری انقلابیون و همچنین  رزمندگان در طول دفاع مقدس مثال زدنی است، به طوری که آنها  توانستند در موقع مناسب از این بصیرت و هوشیاری در تکوین پیروزی بر دشمن استفاده کنند.

وی در ادامه بیان داشت: با یک اشاره امام خمینی (ره) جبهه‎های جنگ از فرزندان امت لبریز شد، به طوری‎ که فرماندهان گاهی نمی‎دانستند، با این کثرت انسانی که ما فوق تصور همه بود چه بکنند، زیرا هر عملیات ظرفیت ویژه به خود را داشت و انباشت نیروهای اضافی از تحرک گردان‎های عمل کننده می‎کاست .

این فرمانده بسیجی اطاعت امر رزمندگان اسلام را ناشی از ولایتمداری و تعبد محض نسبت به امام راحل عنوان کرد و اضافه کرد: شخصیت کاریزماتیک حضرت امام (ره) برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

 

*نوش باد جشن بزرگ انقلاب اسلامی در کام رهپویان انقلاب 

سی و سه سال پیش متولد شد آنچه که شاید از صدها سال پیش دل‎ها را به یمن ورودش آذین می‎بستند و هربار نامردمان کودک نوپا را زنده به گور می‎کردند و دوباره انتظار چشمان صاحبان عشق و خواستاران عزت و آزادگی را لمس می‎کرد.

سی و سه سال پیش وقتی جوش و خروش عدالت‎خواهی و ظلم ستیزی مردمان شهرمان به اوج خودش رسید، وقتی سی و سه پل شهرمان گهواره روی آب شهدای جان بر کف شد، متولد شد آنچه مردان خدایی کشورمان هر سپیده دم انتظار آمدنش را می‎کشیدند.

آری سی و سه سال پیش فرزندی سرفراز از جنس پهلوانان نامدار کمان خود را کشید و مرز ظلم و استبداد را مشخص کرد و بر آرزوی مستبدان و بدخواهان خط بطلان کشید، فرزند رستم دستانی که دیوهای سیاه را با کشیدن شمشیری  که از خورشید به امانت گرفته بود به قعر نابودی کشاند.

سی و سه سال پیش میدان شهرمان که هنوز هم پس از گذشت سال‎ها سرشار از عطر گا‎م‎های پاک شهیدان است، از اسم ناپاکان پاک شد و  واژه «انقلاب» که یادآور سال‎ها رشادت و ایثار است، بر  پیکره‎اش نقش بست حالا هر ساله هزاران هزار جوان عاشق که شاید آن روزها را هم ندیده باشند، در میدان انقلاب، کنار 33 پل شهرمان جمع می‎شوند و تولد انقلاب هدیه مردی از تبار آفتاب را جشن می‎گیرند.

نوش باد جشن بزرگ انقلاب اسلامی در کام تمام عدالت خواهان، فرزندان شهدا و رهپویان راه انقلاب اسلامی و نیش باد بر چشمان بد خواهان و حسودان و دیکتاتورهای دوران.

گزارش از مریم سرلک

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول