اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع صبح صادق انقلاب در فجر 57

رهبر محبوب خلق از سفر آمد

خبرگزاری فارس: زنگ آزادی و استقلال ملت شریف ایران به رنگ خون شهدای انقلاب در فضای کشور طنین‌انداز شد، آن زمان که رهبر محبوب خلق از سفر آمد.

رهبر محبوب خلق از سفر آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همه انقلاب‌های بزرگ جهان، هر کدام برای خودشان کتابی دارند که خواندن این کتاب‌ها به همگان اثبات می‌کند که انقلاب یک حرکت منفعلانه نیست و خود به خودی  علت حادث نمی‌شود.

شاید به همین دلیل رگه‌های انقلاب اسلامی ایران نیز به سال‌های قبل از سال 1342 بر می‌گردد که اتفاقات در این فاصله سبب لبریز شدن خشم مردم از حکومت ظالم شاهنشاهی شد.

حکومت رضاخانی و به دنبال آن کشف حجاب و تمدن‌گرایی به شیوه برهنگی و مقابله آشکار با اعتقادات مردم و از یک‌سو بی‌تدبیری رضاخان در اداره کشور و واگذاری بسیاری از امتیازات و منابع به کشورهای بیگانه از سوی دیگر سبب شکل‌گیری جنبش‌ها و حرکت‌های انقلابی در گوشه و کنار کشور شد.

اما از آنجا که همه انقلاب‌ها بدون داشتن رهبر و سکانداری قوی نمی‌تواند به سر منزل مقصود برسد امام خمینی(ه) نیز رهبری این نهضت را از همان منزل کوچکشان در نوفل‌لوشاتو پاریس برعهده گرفتند و با اعلامیه‌های خودشان در مواقع حساس مردم را نسبت به دسیسه‌ها و توطئه‌های مخفیانه نظام آگاه می‌ساختند.

صبح صادق انقلاب در فجر 12 بهمن سال 1357  طلوع کرد و جوانه‌ای با نام انقلاب اسلامی بر سنگفرش‌های خیابان‌های ایران جان تازه‌ای گرفت.

ای نور چشم ملت ایران خوش آمدی

ای یوسف عزیز به کنعان خوش آمدی

دیدی که چشم مردم ایران سپید گشت

یعقوب‌وار، در غم هجران خوش آمدی  

و این‌گونه آرزوی چشمان اشکبار مادران شهدا به حقیقت پیوست.

این سرزمین صداها و نجواهای همه مادران و زنان شهدا و ایثارگر را به خوبی به یاد دارد.

آن زمان که زنان ایرانی به اتفاق مردان در صحنه‌های راهپیمایی بر ضد طاغوت شرکت می‌کردند و فریاد مرگ بر شاه آنان پایه‌های حکومت ظلم و استبداد را لرزاند.

 

انقلاب ایران، نمایش وحدت

آری از همان برگ تاریخی روایت می‌کنم که دیگر برای فقیر و غنی، باسواد و بی‌سواد، پیر و جوان، زن و مرد، معنایی از جدایی نداشتند و همه آمده بودند تا یک ‌صدا فریاد برآورند" الله اکبر" و قصه شکست عمروعاص زمانه را به رخ معاویه بکشند.

همان غیور مردان و زنانی که حماسه‌سرای داستان‌های تاریخی شدند و داستان وفاداری‌های خود را به رخ کوفیان به نمایش درآورند.

و امروز این انقلاب که حاصل اتحاد و وحدت مردم، رهبری فرزانه، خون شهدا و مادران و زنان ایثارگر است به دست نسلی دیگر به امانت سپرده شده است و امانتداران امروز نیز همان سربازان مهدی موعود(عج) در سهله و نجف هستند.

خیزید که هنگام نشاط سحر آمد                          

شب رفته و خورشید ز مشرق به در آمد 

برپا شده صد ولوله در گلشن توحید                        

کز بام فلک مرغ صبا خوش خبر آمد 

آمد پی ایجاد سحر ناجی خورشید              

بر جان خدایان دروغین تبر آمد

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول