اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود ادامه بارش برف

محورهای آذربایجان غربی برف‌روبی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت راه‌ها و اداره ایمنی و حریم راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: با تلاش گروه‌های راهداری تمام محورها برف‌روبی و نمک‌پاشی شدند.

محورهای آذربایجان غربی برف‌روبی شد
بابک شیوخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با وجود بارش برف تمام راه‌های مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه گردنه‌های استان پربرف است، افزود: با توجه به لغزندگی جاده‌ها ضروری است رانندگان زنجیر چرخ، چراغ مه‌شکن و وسایل گرمایشی زمستانی همراه داشته و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی هم گفت: بارش برف و باران تا پایان این هفته در مناطق مختلف آذربایجان غربی ادامه می‌یابد.

ریحانه بابایی افزود: هم‌اکنون بارش برف در تمام شهرهای استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: شهرستان خوی با سه میلی‌متر بارش کمترین ارتفاع و شهر تکاب با 33 سانتی‌متر بیشترین ارتفاع بارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

بابایی گفت: پیش‌بینی وضع هوا در 24 ساعت آینده برای استان نیمه‌ابری همراه با بارش برف و مه‌آلود است.

به گفته وی در 48 ساعت آینده نیز هوای مناطق مختلف استان نیمه‌ابری گاهی ابری همراه با بارش برف و باران و وزش باد خواهد بود.

رئیس اداره راه و ترابری مهاباد نیز گفت: با تلاش ماموران این اداره، تردد در محور مهاباد سردشت با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر شده است.

جلال محمدی افزود: بر اثر بارش برف که از بامداد امروز در این شهرستان آغاز شده تردد در این محور به کندی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند باید وسایط نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی مجهز کنند.

این مسئول اظهار داشت: دو راهدارخانه در محور مهاباد سردشت و در روستاهای کیتکه و کله گاوی مستقر هستند که عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی این محورها را انجام می‌دهند.

به گفته وی یک راهدارخانه راه روستایی نیز در روستای میرسه فعال بوده و امکان اسکان موقت مسافران در تمام راهدارخانه‌ها وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: در سال جاری بیش از 15 هزار تن شن و 850 تن نمک خریداری شده که در بین راهدارخانه‌های شهرستان توزیع شده است.

سامانه بارشی مدیترانه‌ای و سیبری که از هفته قبل وارد استان شده سبب بارش برف و باران در نقاط جنوبی آذربایجان غربی شده است.

همچنین بارش برف که از بامداد سه‌شنبه در آذربایجان غربی آغاز شده سبب تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی چهار شهرستان آذربایجان غربی شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول