اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه ارتباطی ده‌ها روستای اردبیل مسدود شد

بارش نیم متر برف در خلخال / 70 روستا در محاصره برف

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف که در برخی از مناطق کوهستانی جنوب استان اردبیل به 50 سانتی‌متر می‌رسد راه ارتباطی ده‌ها روستای این مناطق مسدود شد.

بارش نیم متر برف در خلخال / 70 روستا در محاصره برف
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بارش بی‌وقفه برف از شب گذشته ساکنان مناطق شهری و روستایی خلخال را غافلگیر و عبور و مرور را در این شهر با مشکل مواجه کرده است.
باوجود اینکه راهداران شهرستان خلخال تلاش بی‌امانی را برای بازگشایی مسیرها آغاز کرده‌اند اما کولاک شدید راه ارتباطی ده‌ها روستا را مسدود کرده و برف در ارتفاعات به قدری است که حتی ماشین‌های برف‌روبی نیز با مشکل تردد مواجه شده‌اند.
فرماندار خلخال در بازدید از راه‌های برف گرفته شهرستان خلخال اظهار داشت: با وجود بارش برف سنگین در سطح همه محورهای مواصلاتی شهرستان، هم اکنون کلیه راه‌های بین شهری خلخال باز و رفت و آمد خودروها در آن جریان دارد.
همچنین رئیس اداره راه و ترابری خلخال نیز بیان داشت: تلاش برای بازگشایی راه‌های مسدود شده روستایی با به کار‌گیری از حد‌اکثر توان کاری و ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی ادامه دارد.
علی نادری با اشاره به ادامه بارش برف همراه با کولاک و یخبندان در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم، افزود: عبور از این گردنه برای همه خودروها مستلزم داشتن زنجیر چرخ بوده و به مردم خلخال به ویژه ساکنین روستاها توصیه می‌شود از مسافرت‌های غیر ضروری اجتناب و تا آرام شدن هوا و برف‌روبی سطح راه‌های روستایی از تردد در راه‌های مسدود شده از برف پرهیز کنند.
همچنین بارش برف سنگین موجب تعطیل شدن مدارس خلخال در مقاطع مختلف تحصیلی شد.
به گفته مدیر آموزش و پرورش خلخال به علت بارش برف سنگین در سطح شهر و وجود مشکل تردد، دانش‌آموزان مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی شهر و همه روستاهای منطقه آموزش و پرورش خلخال امروز تعطیل است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حال حاضر بارش برف سنگین در سطح خیابان‌ها و معابر شهر خلخال تردد مردم را در سطح شهر با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش اداره هواشناسی خلخال ارتفاع برف در شهر خلخال به 20 سانتی‌متر رسیده و این در حالی است که ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و مرتفع شهرستان بیش از 50 سانتی‌متر گزارش می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول