اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

20 درصد جامعه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 20 درصد جامعه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

20 درصد جامعه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری  بعد از ظهر امروز در جلسه امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان جمعیت زیاد جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: تامین سلامت دانش‌آموزان به علت ارتباط آنها با اولیا تاثیر شایانی در تامین سلامت جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه دستگاه‌ها در تلاش برای تامین سلامت جامعه هستند، اضافه کرد: آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی است که به صورت ویژه اقدام به این کار کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای تامین سلامت دانش‌آموزان اقدام به راه‌اندازی مدارس مروج سلامت کرده که این اقدام تاثیر شایانی در تامین سلامتی دانش‌آموزان دارد.

وی یادآور شد: اجرای طرح مروج سلامت یکی از طرح‌های کامل و جامعی است که توسط آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

نظری اذعان داشت: در راستای اجرای طرح مدارس مروج سلامت علاوه بر تامین سلامت دانش‌آموزان سلامت جامعه نیز تضمین می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های آموزش و پرورش اصلاح درب‌های ورودی کلاس‌ها در مدارس است، ادامه داد: در برخی از موارد درب‌هایی در کلاس‌ها وجود دارد، که به سمت داخل باز می‌شوند.

وی تصریح کرد: وقتی درب کلاس به سمت داخل باز شود، دانش‌آموزان در هنگام خروج از کلاس دچار مشکل می‌شوند.

نظری یادآور شد: در صورتی که همه درب‌های کلاس‌های آموزش و پرورش به طرف بیرون باز شود، در هنگام وقوع حوادث اتفاقی دانش‌آموزان دچار مشکل نشده و به راحتی از کلاس خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه کلاس‌هایی که احداث می‌شوند، با توجه به استانداردهای روز بوده و درب ورودی آنها به سمت بیرون است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اذعان داشت: در حال حاضر 8 هزار کلاس در استان زنجان وجود دارد، ولی هنوز آمار دقیقی از اینکه کدام یک از درب‌های ورودی این کلاس‌ها مطابق با استانداردها ساخته شده است، وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قریب به 182 هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان به تحصیل اشتغال دارند.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح سلامت در جامعه وظیفه همه مسئولان در ارگان‌های ذی‌ربط است، ادامه داد: تامین سلامت جامعه با همکاری همه جانبه ارگان‌های ذی‌ربط حاصل می‌شود.

محمد رضا صائینی با اشاره به برخی از بندهای تصویب شده در جلسات گذشته شورای امنیت غذایی یادآور شد: ایجاد اتاق‌های ایزوله از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب خانه سالمندان بهزیستی استان زنجان نیز از دیگر مصوبات جلسه قبل شورای امنیت غذایی بوده است، از مسئولان بهزیستی خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول