اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین تحولات عراق/

"طارق الهاشمی" رُل یک ضد‌آمریکایی را بازی می کند

خبرگزاری فارس: معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق بدون اشاره به حمایت‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، ادعا کرد که واشنگتن به بغداد چراغ سبز نشان داده است تا وی را دستگیر کند.

"طارق الهاشمی" رُل یک ضد‌آمریکایی را بازی می کند
به گزارش فارس، 8 کشته در انفجارهای عراق، تکاپوی علاوی برای دیدار با مالکی، رل ضد آمریکایی معاون اول فراری رئیس‌جمهوری عراق و دستگیری 16 تن دیگر از محافظان هاشمی بدلیل ارتکاب حملات تروریستی در عراق از جدیدترین تحولات این کشور است.

 انفجارهای عراق 8 کشته برجای گذاشت 

 پایگاه خبری "الجزیرة" نوشت که در انفجارهای دیروز در مناطق مختلف عراق، 8 نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند که اغلب آنها از نیروهای پلیس و ارتش عراق بودند.

 بر اساس این گزارش، منابع آگاه امنیتی اعلام کردند که طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در "بعقوبة" مرکز استان "دیالی" در شمال شرق بغداد دو پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

 در یک منطقه در شهر"صلاح‌الدین" واقع در شمال بغداد نیز یک افسر پلیس عراق کشته و دو نفر دیگر در اثر انفجار یک خودروی پلیس زخمی شدند.

 از سوی دیگر، یک منبع آگاه امنیتی در استان "نینوا" در شمال عراق نیز اعلام کرد که چند مهاجم با اجاره کردن یک خودرو به یک ایست بازرسی ارتش در محله "الهرمات" در غرب موصل حمله کردند و با نیروهای حاضر در این ایست بازرسی درگیر شدند که طی آن یک فرد مسلح کشته و یک نظامی زخمی شد.

 در شهرک "ربیعة" در شمال غرب موصل نیز پلیس اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای مرزی عراق در نزدیکی مرزهای سوریه و یک گروه قاچاقچی یک نظامی زخمی و یک قاچاقچی کشته شد.

 در بصره نیز "علی غانم المالک" رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری بصره نیز اعلام کرد که در حمله برخی نیروهای امنیتی به منزل یک متهم به بمب‌گذاری، یک افسر پلیس کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

 علاوی برای دیدار با مالکی دست به دامن طالبانی شد

 "ایاد علاوی" رهبر فهرست العراقیه دیروز اعلام کرد که از "جلال طالبانی" رئیس‌جمهوری عراق خواسته است تا برای دیدار با "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق میانجیگری کند.

 وی اعلام کرد: درخواست میانجیگری از رئیس جمهوری عراق برای دیدار با نخست‌وزیری به منظور دستیابی به توافق درباره امور سیاسی عراق صورت گرفته است اما تاکنون هیچ پاسخی برای این دیدار دریافت نکرده است. 

علاوی افزود: مشکلات زیادی در کار با مالکی وجود دارد. اما به هر حال او بخشی از همپیمانی ملی است. لذا ما برای مشارکت با او در روند سیاسی کشور در صورتی که تمام مقدمات لازم برای این امر فراهم شود، آماده ایم.

 رهبر العراقیه اظهارات مطلک مبنی بر وجود فشارهای بین‌المللی بر العراقیه برای بازگشت به پارلمان و دولت را تکذیب کرد و گفت که این بازگشت پس از آن صورت گرفت که العراقیه پیام خود را به همه رساند.

 وی تاکید کرد که فهرستش با تعلیق عضویتش در پارلمان دولت به اهداف خود دست یافته است.

 وقتی هاشمی خود را ضدآمریکایی نشان می‌دهد

 "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق که در پی اعترافات محافظانش، به داشتن ارتباط با تروریست‌ها متهم و حکم بازداشتش صادر شد، در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" گفت که بزرگترین اشتباهش این بوده که دو بار از نخست‌وزیری "نوری المالکی" در عراق حمایت کرده است.

 این رهبر العراقیه در حالی ادعا می‌کند از مالکی حمایت کرده که حزب سیاسی‌اش بشدت تحت حمایت آمریکا و عربستان است و مامور کارشکنی در روند سیاسی عراق بوده است.

 با این وجود هاشمی که هیچ ادله‌ای برای تبرئه خود ندارد، حاضر در حضور در دادگاه و دفاع از خود نیست و مدعی است که این اتهامات در راستای هدف قرار گرفتن اهل سنت عراق صورت گرفته است.

 وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق و اتهامات وارده گفت: دولت آمریکا به مالکی برای چنین اقدامی چراغ سبز نشان داده است.

 دستگیری 16 نفر از محافظان هاشمی

 السومریه‌نیوز نوشت: وزارت کشور عراق اعلام کرد که 16 نفر از محافظان "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق را دستگیر کرده‌است. این افراد متهم به انجام حملات تروریستی با سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن علیه افسران و بازپرسان دادگستری هستند.

 وزارت کشور عراق اعلام کرد که این افراد بازداشت شده پس از دستگیری به انجام این حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند.

 انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول