اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سی و سومین بهار انقلاب

روزانه 100 برنامه فرهنگی و مذهبی در حرم رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: روزانه 100 برنامه هم‌زمان با سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی و دهه فجر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

روزانه 100 برنامه فرهنگی و مذهبی در حرم رضوی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار داشت: دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که بر این اساس بزرگداشت و ترویج ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب همواره مورد توجه آستان قدس رضوی در قالب برگزاری برنامه‌های مختلف بوده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: بزرگداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی باید زمینه‌ساز بهره‌وری مناسب برای نسل کنونی و نسل آینده و نیز آشنایی با اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

حسینی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های خداوند برای مؤمنان زندگی کردن در سایه حکومت الهی است، اظهار داشت: یکی از راه‌های شکرگزاری این نعمت الهی بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در قالب برگزاری برنامه‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی است.

وی تأکید کرد: حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته و در این راستا پایگاه معنوی در دل مردم و کانون حرکت‌های گسترده انقلابی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در سال‌های اخیر درصدد جلوگیری از نشر انقلاب اسلامی و ایجاد انحراف در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، از این‌رو بارگاه منور رضوی به عنوان یکی از مراکز فرهنگی دینی جهان اسلام و با توجه حجم انبوه زائران در حرم مطهر رضوی، نقش خطیری را در تبیین و شناساندن فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا می‌کند.

دبیر شورای‌عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه روزانه 12 جلسه سخنرانی و بیان معارف دینی و سیره و معارف اهل‌بیت(ع) در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، افزود: شاخص اصلی در انتخاب موضوعات سخنرانی‌های، اثربخش بودن و تناسب با شرایط و نیازهای روز جامعه و معرفی جایگاه ولایت‌فقیه و حکومت دینی و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به برنامه‌‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: 35 محفل قرآنی در این ایام در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی ترتیل کلام‌الله مجید، محفل انس با قرآن ویژه خواهران و عموم، جنگ قرآنی کودک و نوجوان و محفل انس با قرآن در جوار عترت را از جمله محافل قرآنی که در این ایام در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همایش تخصصی انقلاب نیز با موضوع بررسی مبانی انقلاب اسلامی از 16 بهمن‌ماه به مدت دو روز در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه بیداری در عرصه دینداری برای عموم زائران، کاروان‌های زیارتی و اردویی حرم مطهر رضوی با موضوع بررسی مبانی انقلاب اسلامی نیز در این ایام در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول