اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین منظر شهری جنوب تهران

خبرگزاری فارس: در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین منظر شهری جنوب تهران به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین منظر شهری جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز و در آستانه آغاز ایام مبارک دهه فجر بزرگ‌ترین منظر شهری این منطقه واقع درحاشیه بزرگراه آزادگان تقاطع خیابان شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.

شهردار منطقه 20 تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: بزرگ‌ترین منظر شهری این منطقه بامتراژ پنج هکتار که شامل دو هزار و 500 مترمربع نمای سنگی، آبنمای صخره‌ای، فضای سبز تراس‌بندی شده و نورپردازی هفت رنگ است به بهره‌برداری رسید.

مجتبی عبداللهی حفظ و بازسازی مسجد صاحب الزمان (عج) را در این مجموعه فضای سبز از نقاط قوت این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ احداث دو هزار مترمربع کفپوش، بازسازی نما و یک هزار مترمربع پیاده‌روسازی در مسیر دسترسی به مسجد از جمله اقدامات انجام شده این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه سازه آبنمای صخره‌ای علاوه بر تلطیف هوا نقش موثری در زیباسازی این منظر شهری داشته است، تصریح کرد: در این آبنما که مساحت آن 160 مترمربع است، از سنگ‌های طبیعی مرجانی، قلوه و لاشه برگی استفاده شده که با چراغ‌های کم مصرف ال‌ای‌دی نورپردازی شده است.

شهردار منطقه 20 به نمای سنگی این مجموعه با مساحت دو هزار و 500 مترمربع اشاره کرد و گفت: این نمای سنگی به عنوان دیوار حایل و جداکننده بخشی از بزرگراه آزادگان و شهرک عظیم‌آباد است که علاوه بر رفع خطر، نمای زیبایی را به وجود آورده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به تملک حدود 20 ملک معارض در این محدوده یادآور شد: این نقطه طی سال‌های گذشته به محل تخلیه نخاله و ضایعات تبدیل شده بود که با احداث این بوستان حاشیه‌ای تبدیل به مجموعه تفرجگاهی مناسبی در ورودی شهر شده است.

عبداللهی در پایان تصریح کرد:‌نصب شش هزار و 500 گل فوژ بتنی برای کاشت گل‌های فصلی، نصب هفت دکل 12 متری به منظور تامین روشنایی، احداث دو هزار مترمربع کفپوش بتنی، هشت هزار متر طول جدول‌کاری و 800 متر احداث کانیو، حفر سه حلقه چاه، نصب تاسیسات و مخزن آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در این محدوده است.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول