اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران:

جشنواره شمسه پاسخی به خواسته‌های اجتماعی و فرهنگی شهروندان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت جشنواره شمسه گفت: جشنواره شمسه پاسخی به خواسته‌های اجتماعی و فرهنگی شهروندان است.

جشنواره شمسه پاسخی به خواسته‌های اجتماعی و فرهنگی شهروندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 15، عبادالله رمضانی با حضور در مراسم اختتامیه مجموعه جشنواره‌های شمسه در جنوب تهران اظهار داشت: جشنواره شمسه پاسخی به خواسته‌های اجتماعی و فرهنگی شهروندان است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری تهران و تبدیل آن از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی گفت: امروز ما می‌خواهیم علاوه بر خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های امور شهری، ‌فنی و عمران، ‌ترافیک و ... در قبال مسایل فرهنگی و اجتماعی آنان نیز پاسخگو باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت شهری طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی را در سطح شهر بسیار افزایش داده و آمادگی ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی را به شهروندان دارد و مردم باید خواسته‌های خود را از شهرداری طلب کنند.

رمضانی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری منطقه 15 در حوزه‌های مختلف و به ویژه ارائه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: مجتبی یزدانی در موضوع برگزاری جشنواره شمسه نیز همچون سایر موضوعات بسیار با جدیت عمل کرده و این فرصت بسیار خوبی برای شهروندان منطقه است که مطالبات فرهنگی خود را از ایشان طلب کنند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین با اعلام اینکه امروز مراسم اختتامیه جشنواره‌های منطقه‌ای در منطقه 15 برگزار می‌شود، افزود: البته این به مفهوم اتمام جشنواره نیست و تازه کار در تک تک موضوعات شروع شده است.

وی ادامه داد: منطقه 15 در جشنواره شمسه در هشت موضوع فعال بوده ولی در موضوع نقاشی و تندیس محوری و هدایت‌کننده را در تهران به عهده داشته و بنده از مجموعه مدیریت منطقه تقدیر می‌نمایم که فرصت را برای شرکت شهروندان و به ویژه جوانان و نوجوانان در جشنواره شمسه فراهم کرده‌اند.

رمضانی با اشاره به اینکه امسال صرفا نهال جشنواره شمسه کاشته شده است، افزود: درصددیم تا در سال‌های آتی جشنواره را در رشته‌های بیشتر و گسترده‌تری اجرا کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی و دبیر جشنواره شمسه در منطقه نیز در ادامه با اشاره به کشف استعدادهای نهفته شهروندان محلات از طریق جشنواره شمسه گفت: خوشبختانه منطقه ما در این جشنواره پیشگام بوده و قریب به 26 هزار نفر در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند و حدود 3 هزار اثر هنری برجسته تولید شده که این رخداد بزرگی است.

محمد رفیع با اشاره به اینکه تجربه جشنواره شمسه نشانگر این بود که سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی در محلات خود داریم، افزود: جشنواره شمسه با رویکرد محله‌گرایی درصدد تقویت احساس تعلق در شهروندان می‌شود و چنانچه ارتباط شهروندان با یکدیگر و با نهادها و سازمان‌ها بیشتر شود ضمن ایجاد همدلی، ‌شهر به شکل بهتری اداره می‌شود.

این گزارش حاکی است، ‌در پایان هدایایی به کارشناسان و دبیران هادی جشنواره در هشت رشته، ‌منتخبین رشته‌های قرآنی، ‌نهج‌البلاغه، ‌نقاشی و تندیس، ‌شعر و ادب، ‌عکس، ‌موسیقی، ‌فیلم و تئاتر اهدا شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول