اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر خبر داد

اختصاص سالانه 6 میلیارد تومان برای نظافت شهر بوشهر

خبرگزاری فارس: شهردار بوشهر گفت: شهرداری سالانه 6 میلیارد تومان از بودجه خود را برای نظافت شهر اختصاص می‌دهد،

اختصاص سالانه 6 میلیارد تومان برای نظافت شهر بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فضل‌الله توسلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش عمرانی 45 پروژه در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که در زمینه‌های فرهنگی، خدمات شهری، محیط زیست شهری است.

وی افزود: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری اجرای بخشی از پارک 128 هکتاری در جنوب شهر بوشهر جزو برنامه‌های ما در سال آینده است.

وی ادامه داد: اجرای بخشی از اسکله تفریحی بوشهر نیز در بخش گردشگری جزو اولویت شهرداری برای سال آینده است.

توسلی با یادآوری کسب مقام برتر سازمان فناوری ارتباطات شهرداری در میان شهرداری‌های کشور، خبر داد: برای توسعه فعالیت‌های این سازمان و اقداماتی در زمینه شهرداری الکترونیک رقم مناسبی نیز به این بخش اختصاص می‌یابد.

وی گفت: مرکز GIS شهری نیز تا روز بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

توسلی بخش حمل و نقل و آموزش شهروندی را از دیگر اولویت‌های سال آینده شهرداری دانست.

شهردار بوشهر با تاکید بر اینکه آسفالت کوچه‌ها یکی از خواسته‌های اولیه شهروندان است، افزود: در حال حاضر 400 کوچه خاکی در شهر شناسایی شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و حمایت مسئولان، تا پایان دوره شورای سوم شهر بوشهر در سال 1392 تمام آنها را آسفالت کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه سال جاری نزدیک به 100 کوچه شهر بوشهر آسفالت شد و  بخش عمده‌ای از مطالباتی که به دلیل دریافت هزینه مشارکت از مردم در سال‌های گذشته بر دوش ما مانده بود را اجرا کردیم، اما همچنان مشکلات در این خصوص ملموس است.

وی افزود:یکی از مشکلات در زمینه آسفالت‌ها حفاری شرکت‌هایی نظیر مخابرات، گاز، برق و آب است که چون در راستای توسعه شهر است ناگزیر به صدور مجوز برای آنها هستیم، اما تلاش شده هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا نارضایتی مردم از این حفاری‌ها کمتر شود.

وی با بیان آنکه آنچه شهروندان از شهرداری بوشهر درخواست دارند به حق است، افزود: ولی بخش عمده‌ای از آنها در شرایط کنونی در فرآیند سازمانی ما پیش‌بینی نشده یا مشترکا وظایف دستگاه‌های دیگری هم است.

شهردار بوشهر افزود: از تمام دستگاه‌های دولتی که در بوشهر فعالیت عمرانی و خدماتی می‌کنند، درخواست می‌شود هماهنگی لازم صورت بگیرد تا پروژه‌ها از مجرای شورای شهر که منتخبان مردم بوده و با بررسی‌هایی که می‌کنند نیازسنجی شهر را درک کرده‌اند عملی شود تا شهرداری را در مسیر توسعه بوشهر یاری دهند.

وی با بیان اینکه برای بازگشت بوشهر به شکوه گذشته باید دولت بیش از گذشته به کمک شهرداری آمده، تصریح کرد: در شرایط کنونی بودجه کمکی دولت برای پروژه‌های عمرانی شهرداری بوشهر سالانه 6 میلیارد تومان است، در حالی که شهرداری 21 میلیارد تومان برای این امر در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده و انتظار است دست کم دولت به میزان همان بودجه ما به شهرداری کمک کند.

شهردار بوشهر افزود: این خواسته را به مدیرانی که دستی در تنظیم بودجه دارند انتقال داده‌ایم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول