اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

تعهد 80 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سهم خیران مدرسه‌ساز در استان آذربایجان غربی به 80 میلیارد تومان می‌رسد.

تعهد 80 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی عصر امروز در جمع خیران خوی اظهار داشت: در طول 12 سال بیش از 778 پروژه با 3 هزار و 192 کلاس درس در استان آذربایجان غربی خیران مدرسه‌ساز استان 80 میلیارد تومان متعهد شدند.

وی افزود: در بخش تخریب فضایی که در برنامه پنجم توسعه فضایی تخریب و پاکسازی تمدید شده است مبنی بر احداث 2 هزار و 500 کلاس درس در مدت سه سال در استان آذربایجان غربی شده است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: نیمه نخست امسال 200 کلاس درس با هزینه اعتبار 8 میلیارد ریال مقاوم‌سازی شد و هم‌اکنون نیز 300 کلاس درس با مساحت 50 هزار مترمربع و اختصاص 170 میلیارد ریال در دست احداث بوده که تا پایان سال آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر 580 هزار دانش‌آموز در 5 هزار و 500 مدرسه آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: امسال اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش از 430 میلیارد ریال در سال گذشته به 700 میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین از اجرای 42 طرح عمرانی آموزشی در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان داشت: این طرح‌ها در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار امیدواری کرد با افزایش تعهدات خیران مدرسه‌ساز وضعیت ساخت‌وساز فضای آموزشی در این استان بهتر شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول