اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش سنگین برف

مدارس اردبیل تعطیل شد / تلاش 380 راهدار برای بازگشایی محور‌های مسدود شده

خبرگزاری فارس: به دنبال ریزش برف سنگین در اکثر نقاط استان اردبیل آموزش و پرورش این استان در اکثر نواحی و مناطق مدارس را تعطیل اعلام کرد.

مدارس اردبیل تعطیل شد / تلاش 380 راهدار برای بازگشایی محور‌های مسدود شده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل این تعطیلی که در مقطع شیفت صبح امروز اعمال می‌شود شامل اردبیل، خلخال، خورش‌ رستم، بیله‌سوار، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، جعفر‌آباد، لاهرود، نیر‌، نمین، سرعین، هیر، گرمی، انگوت و اصلاندوز است که دانش‌آموزان در شیفت صبح به دلیل بارش سنگین برف تعطیل شدند.

از مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد به دنبال بارش برف سنگین راه 50 روستا مسدود شده که تلاش راهداران برای بازگشایی آن ادامه داد.

در شهرستان کوثر نیز محور ارتباطی آرپاچایی مسدود شده و تردد در آن تا زمان بازگشایی مسیر با ممنوعیت مواجه است.

به دنبال بارش سنگین برف جمعیت هلال احمر نیز از آمادگی نیروهای هلال احمر برای امدادرسانی به رانندگان و مسافران گرفتار در برف خبر داد.

بر همین اساس شش پایگاه امداد ثابت و شش پایگاه امداد‌رسانی سیار به همت هلال احمر اردبیل شکل گرفته و در حال گشت‌زنی هستند تا بتوانند حادثه‌دیدگان احتمالی را زیر پوشش قرار دهند.

جمعیت هلال احمر استان از هموطنان، مسافران و رانندگان خواست تا هرگونه بروز حادثه را برای امدادرسانی جمعیت هلال احمر با شماره تلفن 147 اعلام کنند.

رئیس پلیس راه استان نیز اظهار داشت: در مناطق کوهستانی و محورهای ارتباطی و مواصلاتی صعب‌العبور استان به دلیل بارش برف و کولاک تردد به کندی انجام می‌گیرد که از رانندگان انتظار داریم خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی زمستانی مجهز کنند.

معراج ظهیری با بیان اینکه امدادگران و نیروهای پرتلاش پلیس از روز گذشته به خودروهای در محاصره برف و کولاک امداد‌رسانی می‌کنند، افزود: به دلیل شدت کولاک در برخی از محورها نمک‌پاشی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها از رانندگان انتظار می‌رود با بستن زنجیر چرخ با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل نیز در جریان امداد‌رسانی راهداران به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: 240 خودرو و ماشین‌آلات سبک و سنگین این اداره کل با 380 پرسنل راهداری در تمام محورهای مواصلاتی استان حضور یافته و به مسافران و رانندگان خودرو امداد‌رسانی می‌کنند.

محمد کریم هدایتی با یادآوری اینکه شدت کولاک اجازه نمک‌پاشی را در اغلب جاده‌های کوهستانی نداده است، تصریح کرد: با آرام شدن وضعیت جوی از شب گذشته راهداران ضمن برف‌روبی جاده‌های اصلی کار نمک‌پاشی را نیز آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال بارش سنگین برف دانشگاه آزاد اردبیل و مشگین‌شهر نیز به همراه دانشگاه علوم و تحقیقات، مرکز غیر‌انتفاعی مقدس اردبیلی و علمی – کاربردی امتحانات امروز را به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی لغو کردند.

امتحانات دانشجویان دانشکده فنی رازی اردبیل نیز به شنبه هفته آینده موکول شد.

در داخل شهر اردبیل نیز علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران شهرداری همچنان برف‌روبی در برخی از معابر و خیابان‌‌ها ادامه دارد به گونه‌ای که شهردار اردبیل از هموطنان خواست از پارک کردن خودرو در معابر اصلی پرهیز کنند تا عملیات برف‌روبی به سرعت انجام شود.

صدیف بدری با بیان اینکه برف‌روبی و نمک‌پاشی در پل‌های روگذر از همان دقایق صبح دیروز آغاز شده است، گفت: ما هیچ گونه مشکلی در تردد خودروها در این پل‌ها شاهد نیستیم.

وی با اعلام اینکه هموطنان نباید برف حیاط و پشت‌بام خود را به کوچه‌ها و خیابان‌ها بریزند، افزود: این کار در خدمت‌رسانی شهرداری به صورت روزانه اختلال ایجاد می‌کند که انتظار داریم هموطنان‌مان به این موارد دقت کنند.

 

اردبیلی‌ها شب 15- درجه را سپری کردند

اما اردبیلی‌ها به همراه دو شهر مشگین‌شهر و خلخال سردترین شب خود را سپری کردند به طوری که دما تا 15- کاهش یافت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان سامانه بارشی که از پنجشنبه و جمعه وارد استان شده به تدریج از اواخر امروز از استان خارج شده ولی همچنان هوای مه‌آلود و بارش‌های اندک را شاهد خواهیم بود اما در روزهای آینده به طور محسوس دمای هوا افت خواهد کرد.

 

افت فشار گاز پارس‌آبادی‌ها را دچار مشکل کرد

اما به دنبال سرمای هوا و بارش برف در شهر شمالی استان اردبیل برخی از هموطنان‌مان به دلیل افت فشار گاز با قطعی مقطعی مواجه شدند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: به دلیل عملیات تعمیر و بازسازی یکی از خطوط گاز استان در شمال این خطه و مصادف شدن آن با افت دمای هوا ما در برخی از مناطق شهری و روستاهای همجوار با افت فشار گاز مواجه بودیم که خوشبختانه ماموران شرکت گاز استان در کوتاه‌ترین زمان به رفع آن اقدام کردند.

ولی کریمی تصریح کرد: به تدریج با پایان عملیات تعمیر از افت فشار گاز کاسته شده و در روزهای آینده با مشکل عمده‌ای در این زمینه مواجه نخواهیم شد.

وی از هموطنان خواست در مصرف گاز صرفه‌جویی کرده و از دستکاری تجهیزات گاز به ویژه رگلاتور خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

اما هموطنان‌مان در پارس‌آباد ادعا دارند که دو شب است در برخی از نقاط شهرستان پارس‌آباد با قطعی گاز مواجه هستند که در سرمای هوا و بارش سنگین برف تحمل سردی هوا در منازل طاقت‌فرسا است.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول