اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خرید ادوات و مساعدت به کشاورزان استان اصفهان انجام شده است

اختصاص 7500 میلیون ریال برای کشاورزان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 7 هزار و 500 میلیون ریال برای خرید ادوات و مساعدت به کشاورزان اختصاص داده شده است.

اختصاص 7500 میلیون ریال برای کشاورزان
محمد رضا نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت تراکتور و کمباین استان اصفهان در طی سال‌های برنامه چهارم از سال 84 تا 89 بیان داشت: تعداد 3 هزار و 170 دستگاه تراکتور و تعداد 118 دستگاه کمباین به ناوگان ماشین‌های کشاورزی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به وضعیت واحد‌های ارائه دهنده خدمات فنی و پشتیبانی در حوزه مکانیزاسیون اظهار داشت: تعداد مراکز ساخت ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی استان 71 واحد، تعداد مراکز ساخت و تولید وسایل و تجهیزات آبیاری تحت فشار، 40 واحد و تعداد واحدهای فروش و خدمات پس از فروش ماشین‌ها و ادوات کشاورزی استان اصفهان 44 واحد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: واحد‌های سرویس و تعمیر ماشین‌های کشاورزی دارای 236 واحد ثابت و 21 واحد سیار و تعداد واحد‌های ارائه دهنده خدمات مکانیزه نیز 75 واحد است.

وی از فعالیت‌های شاخص حوزه مکانیزاسیون سخن گفت و ادامه داد: واحدهای الگویی مکانیزه با استفاده از ماشین‌ها و ادوات جدید با هدف فراهم شدن زمینه مناسب برای پذیرش کشاورزان در جهت خرید و استفاده از ماشین‌آلات و ادوات جدید، افزایش کیفیت عملیات مکانیزه، افزایش تولید و بالا بردن راندمان تولید در این حوزه ایجاد شده است.

نریمانی اضافه کرد: در طی سال‌های اخیر تعداد 72 دستگاه جدید تأمین و از طریق ایجاد واحد‌های الگویی مکانیزه، کارگاه‌های آموزشی و روش‌های دیگر به بخش کشاورزی انتقال داده شده است.

وی از دیگر فعالیت‌های شاخص حوزه مکانیزاسیون سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دو شرکت فنی و مهندسی و دو آزمایشگاه منتخب، کار آزمون و تست ماشین‌های کشاورزی و تجهیزات آبیاری تحت فشار استان اصفهان را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طی سال‌های 88 تاکنون تعداد حدود 90 مورد متقاضی به شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های مذکور جهت انجام آزمون و اخذ گواهی کیفیت محصولات تولیدی معرفی شده‌اند که تعداد 58 مورد آنها مراحل آزمون را به پایان رسانده‌اند.

وی بیان داشت: از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و در راستای حمایت از تشکل‌های مکانیزاسیون با عنوان طرح تجهیز شرکت‌های شبکه مکانیزاسیون مبلغ 19.2 هزار میلیون ریال تسهیلات یارانه‌دار شامل 12.8 هزار میلیون ریال تسهیلات و 6.4 هزار میلیون ریال کمک بلاعوض به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

نریمانی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی نیز از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها مبلغ 7 هزار و 500 میلیون ریال برای خرید ادوات و مساعدت به کشاورزان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی استان اصفهان در سال‌جاری گفت: در زمینه زراعت، سالیانه حدود 95 درصد عملیات خاک‌ورزی، 69 درصد عملیات کاشت، 58 درصد عملیات داشت و 78 درصد عملیات برداشت در محصولات اساسی و استراتژیک زراعی با ماشین‌های کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در باغات نیز سالانه حدود 42 درصد عملیات خاک‌ورزی، 84 درصد عملیات کاشت، 38 درصد عملیات داشت با ماشین‌های کشاورزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول